سیل اخیر کشور دستاویزی جهت ضربه‌زدن به اعتقادات مسلمین شد
کد خبر: 3803362
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
فرماندار قم:

سیل اخیر کشور دستاویزی جهت ضربه‌زدن به اعتقادات مسلمین شد

گروه فرهنگی ــ مرتضی حیدری تاکید کرد: سیل اخیری که در کشور رخ داد، دستاویزی جهت ضربه زدن به اعتقادات مسلمین شد، بنابراین مسجد جمکران در ایام نیمه شعبان موقعیت بسیار خوبی برای رفع شبهات و ارائه خدمات فرهنگی به عموم مردم است.

سیل اخیر کشور دستاویزی جهت ضربه‌زدن به اعتقادات مسلمین شدبه گزارش ایکنا از قم، سید مرتضی حیدری،فرماندار قم، امروز 24 فروردین‌ماه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین نیمه شعبان که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزارشد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه،  گفت: هدفی که همه مسئولین استانی در برگزاری مطلوب مراسم نیمه شعبان دنبال می‌کنند، زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است، بنابراین همگی باید با تمامی قوا و با سعه صدر، تلاش کرده و به زائرین این مکان مقدس، خدمت‌رسانی کنند.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در ایام نیمه شعبان، باید به آن توجه داشت، ظرفیت این ایام خاص جهت ارائه خدمات فرهنگی، برطرف کردن شبهات اعتقادی و هم‌چنین ارائه نکات اخلاقی به جمعیت 3 میلیون نفری است که در میلاد امام زمان(عج) وارد قم می‌شوند.

فرماندار قم با توجه به لزوم فعالیت‌های فرهنگی در ایام نیمه شعبان، گفت: دشمنان داخلی و خارجی اسلام و نظام اسلامی، از هر موقعیتی جهت آسیب به اعتقادات مسلمانان، استفاده می‌کنند، همین مسئله سیل اخیری که در کشور رخ داد، دستاویزی جهت ضربه زدن به اعتقادات مسلمین شد؛ بنابراین مسجد جمکران در ایام نیمه شعبان به دلیل ظرفیت مناسبی که دارد، موقعیت بسیار خوبی برای رفع شبهات و ارائه خدمات فرهنگی به عموم مردم است.

حیدری ادامه داد: مبلغینی که در نیمه شعبان و در مسجد جمکران پیدا می‌کنند، لازم است تا با آگاهی از مسائل روز جامعه، جهت رفع شبهات اعتقادی جامعه، پاسخگوی سوالات مردم باشند، مسئله سیل اخیری که دستاویز برخی معاندان شده‌است و هم‌چنین تبیین سخنان رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب اسلامی، از مسائل مهم و به روز جامعه ما است که قطعا باید مورد توجه این مبلغین باشد.

وی با اشاره به این‌که ذهن زائرین از وضعیت استان قم، نباید مشوش شود، بیان کرد: مسئله «وحدت، همدلی و همگرایی» از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود، این جمعیت میلیونی که در ایام نیمه شعبان وارد استان قم، می‌شود باید چنین چیزی را در برگزاری مراسم نیمه شعبان مشاهده کنند که بحمدالله این مسئله در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جلسات مختلف مسئولین استان قم، به وضوح مشاهده می‌شود.

فرماندار قم تاکید کرد: رعایت استانداردها و ضوابط بهداشتی در برگزاری مراسم نیمه شعبان، باید در اولویت قرار گیرد، چراکه تنها مشاهده یک مسئله غیر بهداشتی، ذهن زائر را مشوش کرده و چه بسا همه فعالیت‌های مسئولین استانی را زیر سوال می‌برد.

حیدری گفت: مسئله امنیت پارکینگ‌ها نیز، از دیگر مسائلی است که با همکاری شهرداری، نیروهای امنیتی و بسیج پیگیری خواهد شد، سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز، که در این ایام خاص در اوج فعالیت خود هستند، هم‌چون گذشته،  با تلاش‌های شبانه روزی خود امنیت زائرین را در زمینه‌های مختلف تامین می‌کنند.

انتهای پیام

captcha