حضور قاریان ضعیف از کشور صاحب‌سبک قرائت قرآن در مسابقات بین‌المللی
کد خبر: 3803416
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
گزارش ایکنا از چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن/

حضور قاریان ضعیف از کشور صاحب‌سبک قرائت قرآن در مسابقات بین‌المللی

گروه مسابقات ــ در چهارمین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، قاری بزرگسال از کشور مصر به تلاوت پرداخت. علی‌رغم اینکه مصر کشوری صاحب‌سبک در زمینه قرائت است، قاریان ضعیفی در چند سال گذشته از این کشور در مسابقات بین‌المللی ایران حضور یافته‌اند که قاری امروز نیز از این قاعده مستثنا نبود.

حضور قاریان ضعیف از کشور صاحب‌سبک قرائت قرآن در مسابقات بین‌المللیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ چهارمین روز از سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه، 24 فروردین‌ماه در محل شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) تهران به پایان رسید.
طی امروز و همزمان با این مسابقات، بخش نابینایان، دانش‌آموزی در بخش پسران و همچنین بزرگسالان با حضور راه‌یافتگان به مرحله نهایی این مسابقات به صورت ترکیبی برگزار شد. تلاوت آغازین برنامه امروز را حسین رفیعی، قاری ممتاز اجرا کرد و حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان نیز از ساعت ۱۸ در محل صحن اصلی مسابقات به تلاوت پرداخت.
در آخرین روز از سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، به ترتیب احمد سمیر عبدالعزیز عبدالغنی از مصر، قاری بزرگسال، محمد الجبال از لبنان، حافظ نابینا، امیرحسین رحمتی از ایران، قاری دانش‌آموز، عبدلی توفیق از الجزایز، حافظ بزرگسال، عبدالعظیم عبدالرحیم محمد حاجی از کنیا، حافظ دانش‌آموز، سلمان امرالله از اندونزی، قاری بزرگسال و سعید علی اکبری، از ایران حافظ نابینا به ارائه تلاوت خود در حضور داوران مسابقات پرداختند.
یکی از نکات جالب توجه روز چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، حضور پرشور مخاطبان و حضار در صحن اصلی مسابقات بود. حضور فراوان علاقه‌مندان برای تماشای مسابقات به حدی بود که عده‌ای از بانوان و دانش‌آموزان حاضر در مراسم مجبور به نشستن بر روی زمین شدند.
اجرای برنامه مفرح برای تماشاگران که از نکات جالب این دوره از مسابقات است، طی امروز نیز با اجرای سیدوحید مرتضوی، مجری شبکه قرآن و معارف سیما انجام شد که در این راستا نیز برنامه تلاوت قرآن از سوی نونهالان قرآنی برنامه اسراء شبکه قرآن، اجرای تواشیح و ... انجام شد که مورد استقبال حضار در مراسم نیز قرار گرفت.
همچنین برنامه گفت‌وگو با بازیگر میهمان که از آغاز مسابقات تا به امروز در صحن اصلی مسابقات اجرا می‌شد، امروز انجام نشد و پس از اجرای برنامه تلاوت نونهالان و تواشیح، بلافاصله بخش دوم مسابقات آغاز شد.
در چهارمین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، قاری بزرگسال از کشور مصر به تلاوت پرداخت. متأسفانه با توجه به اینکه مصر کشوری صاحب‌سبک در زمینه قرائت است، شاهد بوده‌ایم که طی چند سال گذشته قاریان ضعیفی از این کشور در مسابقات بین‌المللی ایران حضور یافته‌اند.
حضور نیافتن مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری در صحن مسابقات نیز از نکات دیگری است که طی چهار روزی که از مسابقات می‌گذرد، همچنان ادامه دارد و متأسفانه سایر مسئولان نیز از آغاز تا اکنون، حضور بسیار کم‌رنگی در مسابقات داشته‌اند.
یادآور می‌شود، سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 21 تا ۲۵ فروردین‌ماه جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است و مراسم اختتایه مسابقات نیز از ساعت 17 فردا برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha