ساکنان بخش رودبار کوهدشت جهت تخلیه روستا اقدام کنند
کد خبر: 3803465
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

ساکنان بخش رودبار کوهدشت جهت تخلیه روستا اقدام کنند

گروه اجتماعی ــ فرماندار کوهدشت ضمن تقاضا از ساکنان بخش رودبار نسبت به توصیه‌های ستاد مدیریت بحران، گفت: اهالی رودبار حداقل در بالادست روستا مستقر شوند تا در صورت افزایش تراز آب خطری متوجه آن‌ها نشود.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا آزادبخت، فرماندار کوهدشت شنبه، بیست و چهارم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که ۴۲ دهنه پُل بر اثر سیل فروردین‌ماه امسال در کوهدشت تخریب شد، اظهار کرد: از این ۴۲ دهنه، پنج پل به‌طور صد در صد تخریب و به ۳۷ پُل دیگر خسارت ۶۰ درصدی وارد شد.
وی افزود: همچنین ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان کامل تخریب شد که ۱۰ کیلومتر مربوط به بخش رودبار، دو کیلومتر پای آستان، یک کلیومتر کشماهور و ۷ کیلومتر نیز مربوط به کوهدشت شمالی مسیر دره گردشگری شیرز است.
فرماندار کوهدشت ادامه داد: همچنین در سه نقطه گردنه شهید داراب کوشکی، محور اصلی روستای کمپ گنجعلی و گردنه وره‌زرد رانش زمین را داشته‌ایم.
آزادبخت اضافه کرد: سیلاب همچنین موجب تخریب دو آب‌نمای ۵۰ متری در منطقه قبر چراغ خان و چم آستان شده که نیروی زمینی ارتش قول ساخت پُل فلزی در منطقه قبر چراغ خان را داده است.
وی در ادامه با اشاره به این‌که راه دسترسی ۱۳ روستای شهرستان همچنان مسدود است، تصریح کرد: ۹ روستا مربوط به بخش رودبار و چهار روستا نیز در کوهدشت شمالی قرار دارند که امدادرسانی به آن‌ها صورت می‌گیرد.
فرماندار کوهدشت گفت: برق همه روستاها وصل و تنها دو روستا آب آشامیدنی آن‌ها قطع است که در دست اقدام است.
وی بیان کرد: از ۹ روستای بخش رودبار ارتباط چهار روستا با استان ایلام برقرار است اما پنج روستای اول راه ارتباطی آن‌ها کامل قطع و از طریق قایق ارتباط برقرار می‌شود.
فرماندار کوهدشت با بیان این‌که هفت دستگاه قایق سپاه، استانداری بوشهر و شیلات به‌صورت مجانی کار جابجایی اهالی را انجام می‌دهند، گفت: به دستور معاون اول رئیس جمهوری به‌منظور ایجاد راه دسترسی بخش رودبار اداره‌کل راهداری گیلان، کردستان و فارس راه شکافی به طول 10 کیلومتر را انجام داده که ارتباط یک روستا با خودرو کمک‌دار برقرار است و راه ارتباطی مابقی روستاها نیز ظرف چند روز آینده ایجاد خواهد شد.
وی از ساکنان بخش رودبار تقاضا کرد به‌خاطر جلوگیری از هرگونه حادثه توصیه‌های ستاد مدیریت بحران را جدی و جهت تخلیه روستا اقدام کنند.
فرماندار کوهدشت تاکید کرد: اهالی رودبار حداقل در بالادست روستا مستقر شوند تا در صورت افزایش تراز آب خطری متوجه آن‌ها نشود.
انتهای پیام

captcha