مدارس در مناطق سیل‌زده پایان سال تحصیلی پیش از موعد ندارند
کد خبر: 3803514
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

مدارس در مناطق سیل‌زده پایان سال تحصیلی پیش از موعد ندارند

گروه جامعه ــ مشاور وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پایان پیش از موعد سال تحصیلی برای مناطق سیل‌زده در دستور کار وزارتخانه نیست، گفت: در حال حاضر نیز بسیاری از مدارس قابلیت بازگشایی دارند، اما به عنوان محل اسکان اضطراری در اختیار خانواده‌ها و امدادگران قرار گرفته‌اند.

رضا مددی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ به بیان توضیحاتی پیرامون وضعیت دانش‌آموزان در مناطق سیل‌زده و چگونگی ادامه فعالیت مدارس پرداخت و گفت: سیاست آموزش و پرورش بازگشایی مجدد مدارس در مناطق سیل‌زده است و پایان پیش از موعد سال تحصیلی در دستور کار وزارتخانه نیست.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا فعالیت مدارس در مناطق سیل‌زده به زودی آغاز شود، اظهار کرد: روز گذشته، 24 فروردین‌ماه، مدارس در استان گلستان و پایه 12 در پلدختر بازگشایی شدند. استاندار خوزستان نیز قول مساعد داده است که به زودی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مددی ادامه داد: مدارس در پلدختر به زیر گل و لای رفته و قابلیت استفاده ندارد، بدین جهت 100 دستگاه کانکس و پنج هزار میز و نیکمت به این مناطق ارسال شده است. در مناطقی که مدارس تخریب شده است، از ظرفیت سایر مدارس در شیفت بعدازظهر استفاده می‌کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از موضوع بازگشایی مدارس از دایره اختیارات وزارت آموزش و پرورش خارج است، تصریح کرد: در این مورد ستاد مدیریت بحران، با توجه به قوانین موجود تصمیم‌‌گیری می‌کند.

وی بسیاری از مدارس را برای بازگشایی فاقد مشکل دانست و گفت: مشکل موجود این است که از این مدارس به عنوان محل اسکان خانواده‌های سیل‌زده و امدادگران استفاده می‌شود. بنابراین با وجود اینکه امکان بازگشایی مدارس وجود دارد اما به دلیل اینکه به محل اسکان اضطراری تبدیل شده است، قابلیت استفاده به عنوان مکان آموزش دانش‌آموزان را ندارد.

مددی از تدوین دستورالعملی برای برگزاری امتحانات در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: امتحانات به صورت همزمان با سایر مناطق کشور برگزار می‌شود، اما برای این دانش‌آموزان تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که به زودی ابلاغ می‌شود.

وی از اعزام هر یک از معاونان وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر به یکی از استان‌های سیل‌زده به منظور پیگیری امور دانش‌آموزان خبر داد و گفت: معاون مشارکت‌های مردمی در خوزستان، معاون وزیر در نهضت سوادآموزی در استان لرستان و رئیس سازمان پژوهش در استان گلستان مستقر شده‌اند. هر 10 استان نیز به عنوان معین یکی از استان‌های سیل‌زده انتخاب شده‌اند تا کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدمات آموزشی آنان احصا و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای دانش‌آموزانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند و متوجه آسیب‌های روحی و روانی هستند، چگونه می‌توان روند علم‌آموزی را ادامه داد، تصریح کرد: سه تیم در سه بخش مأمور به ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان از سیل هستند. گروه نخست ترمیم فضاهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند را بر عهده دارند، گروهی نیز مسئول رسیدگی به معلمانی هستند که سرپناه خود را از دست داده‌اند، اما یک بخش مأمور ارائه خدمات سلامت روان به دانش‌آموزان سیل‌زده هستند.

مددی در ادامه چنین توضیح داد: بیشترین نگرانی ما از آسیب دیدن سلامت روان دانش‌آموزان است؛ بدین جهت اداره‌کل‌های مشاوره و تربیت بدنی وزارتخانه و کانون پررش فکری کودکان و نوجوانان مأمور شده است تا با ارائه خدمات مشاوره، فعالیت‌های فرهنگی و شاداب سازی به ترمیم روحیه دانش‌آ‌‌موزان بپردازند.

وی در پایان از برپایی کمپین سیل مهربانی در مدارس سراسر کشور همزمان با میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) خبر داد و گفت: 28 فروردین‌ماه، تمامی مدارس کشور پایگاه همدلی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مناطق سیل‌زده می‌شوند.

انتهای پیام

captcha