بروجرد سد ندارد/ بند خاکی به جای سد
کد خبر: 3803780
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

بروجرد سد ندارد/ بند خاکی به جای سد

گروه اجتماعی ــ فرماندار بروجرد با بیان این‌که در بروجرد چیزی به نام سد وجود ندارد و تنها چند بند خاکی وجود دارد که تعدادی از این بندها هم اصولی ساخته نشده است، گفت: باران رحمت الهی است اما انسان‎ها به دست خود اقدامی را انجام می‎دهند که رحمت الهی باعث بروز مشکل می‎شود.

بروجرد سد ندارد/بند خاکی به جای سدبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالرحیم رحیمی، فرماندار بروجرد، یک‌شنبه، بیست و پنجم فروردین در جلسه شورای اداری بروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروزامسال به‌دلیل بارش‌ها شهرستان دچار مشکلاتی شد که در این راستا برخی از مدیران بروجرد نه حضور داشتند و نه اعلام آمادگی برای استفاده از امکانات را داشتند.
وی با بیان این‌که باران رحمت الهی است اما انسان‎ها به دست خود اقدامی را انجام می‎دهند که رحمت الهی باعث بروز مشکل می‎شود، اضافه کرد: برخی ساخت و سازها در مسیر رودخانه انجام شده یا بر روی کانال‎ها پُل‎های غیراستاندارد زده شده است.
رحیمی با بیان این‌که در بروجرد چیزی به نام سد وجود ندارد و تنها چند بند خاکی وجود دارد که تعدادی از این بندها هم اصولی ساخته نشده است، گفت: در روبروی دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) که ورودی شهر است متاسفانه از پنج پُل، چهار پُل مسدود شده و سبب شده تا سیلاب وارد جاده شود.
معاون استاندار لرستان با اشاره به این‌که برخی از کانال‎ها و رودخانه‎ها ۲۰ سال است که لایروبی نشده‎اند، اضافه کرد: نباید با تمام شدن سیل، این بحران را فراموش کرد و باید نقاط سیل‌خیز مشخص شود و برای رفع مشکلات در این نقاط اقداماتی صورت گیرد.
فرماندار بروجرد با اشاره به اعتبارات شهرستان بروجرد در سال ۹۷، افزود: 18 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات شهرستان بوده که 44 درصد آن باید تاکنون محقق شده باشد.
رحیمی اظهار کرد: مدیران باید ظرف مدت یک هفته تکلیف را مشخص کنند و هیچ مدیری حق جابجایی اعتبار را ندارد.

تصرفات در طبیعت؛ مهم‌ترین عامل در وقوع بحران‌ها و حوادث

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌علی حسینی، امام جمعه بروجرد نیز اظهار کرد: خداوند طبیعت را به گونه‌ای آفریده که ضرری به کسی نرسد اما هر آن‌چه مشکل و بحران رخ می‌دهد به‌دلیل تصرفات در طبیعت، ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه است و مشکلات ناشی از سیل به خود ما برمی‌گردد.
وی با اشاره به حضور جهادگران برای کمک و امدادرسانی در سیل پلدختر، اضافه کرد: در این ایام جهادگران زیادی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان وارد شهرهای سیل‌زده شدند که این کمک‌رسانی نیروهای جهادی ناشی از ایمان جهادگران است.
حسینی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز آن‌چه سبب شد رزمندگان ایران در هشت سال جنگ تحمیلی پیروز شوند، ایمان و اعتقاد رزمندگان بود و این ویژگی‌ها سبب شد ایران در برابر ۳۱ کشور دنیا که برای پشتیبانی صدام وارد جنگ شده بودند، پیروز شد.

رانش زمین در برخی نقاط بروجرد

مسعود فلاح، معاون فرماندار بروجرد نیز با بیان این‌که شهرستان بروجرد با کمبود تجهیزات روبه‌رو است، گفت: برای مقابله با بحران خریداری چند دستگاه تجهیزات لازم و ضروری است.
وی با اشاره به این‌که به‌دلیل بارش‎های اخیر شاهد رانش‎های در بروجرد بوده‎ایم و خیلی از ُپل‎ها به‌دلیل اصولی و فنی نبودن تخریب شدند، ادامه داد: برای مقابله با بحران باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا در زمان بحران دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام

captcha