۵۰ هزار سیستان‌وبلوچستانی حافظ قرآن شدند
کد خبر: 3803802
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

۵۰ هزار سیستان‌وبلوچستانی حافظ قرآن شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۵۰ هزار نفر از مردم استان با شرکت در طرح سراسری تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم حافظ قرآن شده‌اند.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: تاکنون ۵۰ هزار نفر از مردم استان با شرکت در طرح سراسری تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم حافظ قرآن شده‌اند.
وی با بیان اینکه سهمیه سال 97، تربیت هشت‌هزار حافظ قرآن بود، ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 90، در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن به اجرا درآمد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: این طرح دارای چند زیر شاخه است كه شامل حفظ حضوری، حفظ غیرحضوری یا همان مجازی و همچنین حفظ موضوعی و سوره‌های منتخب است.
وی در توضیح طرح حفظ غیرحضوری یا همان مجازی قرآن، گفت: در این طرح افراد به‌صورت تلفنی می‌توانند با كارشناسان مربوطه جهت حفظ موضوعی و یا حفظ ترتیبی ارتباط برقرار كنند.
مؤمنی‌مقدم عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی، به‌ویژه حفظ قرآن‌ به‌حساب می‌آید به طوری که علاقه‌مندی به علوم دینی و انس با قرآن در جای جای این استان موج می‌زند.

انتهای پیام

captcha