طرح ملی وقف مصحف در دل بزرگترین رویداد قرآنی ایران
کد خبر: 3803832
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

طرح ملی وقف مصحف در دل بزرگترین رویداد قرآنی ایران

کانون خبرنگاران نبأ ــ در طرح ملی وقف مصحف شریف در حاشیه رقابت‌های بین‌المللی قرآن بازدیدکنندگان می‌توانستند با حداقل 15 هزار تومان در این طرح شرکت و قرآنی را به نیت اموات‌شان وقف کنند که بیشتر قرآن‌های وقف شده به نقاط محروم ارسال خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کمالی، مسئول غرفه خانه وقف نمایشگاه فرهنگی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ درباره فعالیت‌ها و سابقه حضور در این نمایشگاه، گفت: امسال، دومین سالی است که سابقه حضور در این نمایشگاه را داریم که مشاوره و پاسخگویی به سؤالات مخاطبان درباره وقف و اجرای طرح ملی مصحف شریف از فعالیت‌های غرفه وقف بود.
وی افزود: در طرح ملی مصحف شریف افراد می‌توانستند با حداقل 15 هزار تومان در این طرح شرکت و قرآنی را به نیت اموات‌شان وقف کنند که بیشتر قرآن‌های وقف شده به نقاط محروم ارسال می‌شود. در غرفه، نمادی از یک درخت طراحی شده بود و نام افرادی که یک جلد از کلام‌الله مجید را وقف می‌کردند، به شاخه این درخت آویخته می‌شد.
مسئول غرفه وقف درباره ضرورت حضور و ارائه فعالیت‌های فرهنگی و معرفی امورات مربوط به وقف در این نمایشگاه، اظهار کرد: هر ساله سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، میزبان قاریان و حافظان بسیاری از سراسر جهان اسلام است که در نوع خود امری بی‌نظیر است و کار قرآنی بزرگی به‌شمار می‌رود؛ طبیعتاً ما نیز به نوبه خود در کنار این مسابقات در قبال قرآن‌دوستان وظیفه مهمی بر عهده داریم و آن این است که خیرات و برکات وقف را که در قرآن نیز به آن اشاره شده است؛ برای کسانی که اطلاعات کمی دارند به ویژه نوجوانان و جوانان معرفی کنیم که این نمایشگاه بستر بسیار خوبی برای این امر بود.
وی با اشاره به استقبال مخاطبان طی ایام مسابقات از غرفه وقف، گفت: در ابتدا به دلیل تأخیری که در راه‌اندازی این غرفه به‌وجود آمد، استقبال مردم متوسط بود ولی در ادامه با استقبال خوبی همراه بودیم که این میزان استقبال ما را به ارائه خدمات بهتر راغب‌تر می‌کند.
کمالی درباره استقرار غرفه از نظر موقعیت مکانی، بیان کرد: محل نمایشگاه خوب بود، اما با توجه به استقبال زیاد مردم از این بخش با سر و صدای زیادی همراه بودیم و به‌دلیل نوع فعالیتی که در قالب مشاوره در این غرفه ارائه می‌شد، نیاز به مکان آرام‌تری داشتیم که بهتر است برای جانمایی غرفه‌ها بسته به نوع فعالیت‌شان، برای سال‌های بعد تدابیری اندیشیده شود.
مسئول غرفه وقف با اشاره به تبلیغات اندک رسانه‌ای از برگزاری مسابقات امسال، گفت: متأسفانه معرفی و تبلیغات از برگزاری مسابقات و این نمایشگاه در رسانه‌ها کم بود و جمعی از این رویداد بزرگ قرآنی اطلاع نداشتند که امیدوارم در سال‌های آینده با این امر روبه‌رو نباشیم.
یادآور می‌شود، سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به همت سازمان اوقاف و امور خیریه طی روزهای 21 تا 25 فروردین‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) برگزار شد.
الهام مهران‌راد
انتهای پیام
captcha