کتاب تاریخ فرهنگی زنان رنگین‌پوست مسلمان در آمریکا رونمایی می‌شود
کد خبر: 3803864
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

کتاب تاریخ فرهنگی زنان رنگین‌پوست مسلمان در آمریکا رونمایی می‌شود

گروه بین‌الملل – کتاب «مسلمان بودن: تاریخچه فرهنگی زنان رنگین‌پوست در آمریکا»، در دانشگاه شیکاگو رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایونت‌برایت؛ مراسم رونمایی از این کتاب فردا (سه‌شنبه) در دانشگاه شیکاگو برگزار می‌شود.

نویسنده کتاب، دکتر «سیلوین چان مالک»، در این اثر، تاریخچه حضور اسلام در آمریکا از آغاز قرن بیستم تا حال حاضر را با تمرکز بر زندگی، روایت‌ها و شخصیت‌های برجسته زنان رنگین‌پوست مسلمان بررسی کرده است.
 
وی با تحقییق بر روی آرشیوها و عکس‌های تاریخی، ضرورت درک تجربه زنان سیاه‌پوست آمریکایی که از دهه 1960 میلادی اکثریت جمعیت زنان مسلمان این کشور را تشکیل داده‌اند، از زندگی در آمریکا را نشان داده است. وی همچنین با استفاده از اسنادی که جمع‌آوری کرده، شباهت‌ها و تفاوت‌های زنان مسلمان سیاه‌پوست، عرب‌تبار، آسیای جنویی، لاتین و سفیدپوست را بیان کرده و در کتاب خود نشان داده که چگونه درک آمریکایی‌ها از اسلام و مسلمانان در عرصه سیاسی و فرهنگی، در قرن گذشته تغییر کرده است.

سیلوین چان مالک پژوهشگر مطالعات آمریکا و محقق در زمینه اقوام و نژادها و زنان و جنسیت است. وی در حال حاضر بر روی موضوع تاریخ اسلام در آمریکا تحقیق می‌کند.

مراسم رونمایی از این کتاب که انتشارات دانشگاه نیویورک آن را چاپ کرده است، فردا (سه‌شنبه) در دانشکده مدیریت خدمات اجتماعی دانشگاه شیکاگو برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha