فریادی که دل مردم را خالی می‌کند/ آب به آسیاب دشمن نریزیم
کد خبر: 3803978
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

فریادی که دل مردم را خالی می‌کند/ آب به آسیاب دشمن نریزیم

گروه جامعه ــ هرچند سیل و آثار منفی آن برای ما و دولت‌مردان تلخ و غیر قابل توجیه است، اما القای ناامیدی چه کمکی می‌کند جز اینکه نهاد‌های امدادی کشور را در ارائه خدمات به مردم آسیب‌دیده از سیل با مشکل مواجه کند.

«اینجا هیچ کمکی به روستا‌های سیل‌زده نمی‌رسد، سیل‌بند‌ها شکسته شده‌اند، امدادرسانی به هیچ‌جا انجام نمی‌شود، آب و سیلاب روستا به روستا خانه‌های مردم را به زیر آب می‌برد، چادر نیست، غذا نیست، مواد بهداشتی نمی‌رسد، امدادگران حضور ندارند، گونی و بیل و خاک برای ترمیم سیل‌بند‌ها وجود ندارد، دولت در بخش ترمیم سیل بند‌ها کمک نمی‌کند، نیرو‌های دولتی قدرت مدیریت بحران در منطقه را ندارند، به زودی اهواز به زیر آب می‌رود، سد اهواز درحال شکسته شدن است، مردم فرار کنند و جانشان را نجات دهند و...»، این‌ها تنها بخشی از خط‌های خبری رسانه‌های بیگانه است که برای مأیوس‌کردن مردم هر روز منتشر می‌شود.

قطعا سیل اخیر خرابی و ویرانگری بسیاری داشت، اما این وظیفه ما است که به خوبی تدبیر کنیم تا به نحو بهتر از باران‌‌ها استفاده کنیم و خسارات آن را به حداقل برسانیم. هرچند بخشی از خسارت‌ها و خرابی‌‌ها به کوتاهی و تقصیر مسؤلین بر‌می‌گردد، اما امروز بیش از هرچیز دیگری زمان همدلی است؛ اینکه در روند کار‌ها از جمله پیش‌گیری و یا امداد‌رسانی نواقص و یا ناهماهنگی‌هائی رخ داد، شک و شبهه‌ای نیست، زیرا حجم سیلاب در استان‌ها بسیار سنگین و فراتر از انتظار بود، زیرا یک‌سوم کشور درگیر سیل بود؛ اما اینکه اساس کار و خدمات انجام شده را هم زیر سوال ببریم و اینکه مدام بگوییم هیچ کاری انجام نشده به دور از انصاف و عدالت است.

با‌ همه کاستی‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته است، اما امروز وقت این نیست که انگشت اتهام به سوی یکدیگر دراز کنیم و به دنبال مقصر باشیم؛ امروز باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل به نحو احسن برطرف شود؛ در این جریان قطعا رسانه‌های بیگانه که هیچ‌گاه سیل کشور ما را از نزدیک ندیده‌اند، بر اساس تصاویر، کلیپ‌ها و محتوا‌های منتشر شده خود مردم مناطق سیل‌زده که مدام در فضای مجازی منتشر می‌شود، کل کشور را به چالش کشانده‌اند. به‌گونه‌ای که اخبار و محتوا‌ها را علیه خود کشور، مدیریت و هدایت می‌کنند تا به مردم القا کنند، مسئولان نظام هیچ‌کاری برایشان نکرده و نمی‌کنند.
 
انتظار این است که محتوای منتشر شده در فضای مجازی و رسانه‌ها، واقع‌بینانه باشد و در شرایط فعلی که مردم نیازمند امید و نشاط هستند، یأس و ناامیدی القا نکنیم. فریاد‌های منتشر شده در فضای مجازی تنها دل مردم حادثه‌دیده را خالی می‌کند، پس نیاز است که به هم امید دهیم و این احساس را در جامعه تقویت کنیم که مسئولان برای حل مشکل مردم در کنار آن‌ها هستند و حتما هم تا پایان کار تلاش خواهند کرد.
 
در اینکه کار برخی رسانه‌ها، گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی القای یأس و التهاب‌آفرینی است، شکی نیست، باید زمان و مکان شکایت را بدانیم
مخلص کلام اینکه؛ گل به خودی نزنیم.
به قلم وهاب خدابخشی
captcha