فراموشی یاد امام زمان(عج) از مهمترین چالش‌های مهدوی است
کد خبر: 3803984
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
حجت‌الاسلام جعفری:

فراموشی یاد امام زمان(عج) از مهمترین چالش‌های مهدوی است

گروه معارف ــ دبیر پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اظهار کرد: چالش‌ها و آسیب‌ها درباره مهدویت دامنه گسترده‌ای دارد که یکی از مهمترین آن‌ها در دوره کنونی، فراموشی یاد امام زمان(عج) است.

فراموشی یاد امام زمان(عج) از مهمترین چالش‌های مهدوی استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصابر جعفری، دبیر همایش دکترین مهدویت، امروز، 26 فروردین‌ماه در نشست خبری تشریح پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در مؤسسه آینده روشن با اشاره به برخی موضوعات به‌کار رفته برای همایشات گذشته گفت: موضوعات همایش از موضوعات کاربردی مانند دولت زمینه‌ساز، مهدویت؛ موعود مشترک ادیان و مذاهب و ... بوده و در سال جاری هم موضوع «مهدویت و چالش‌ها» انتخاب شده است.

وی با اشا ره به چالش‌های عصر غیبت بیان کرد: یکی از این چالش‌ها فراموشی یاد حضرت حجت(عج) است زیرا حوادث و دغدغه‌های روزمره آنقدر انسان را مشغول می‌کند که انسان از هدف اصلی دور می‌شود.

جعفری با بیان اینکه این همایش در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام امام زمان(عج) ضرورت برپایی سالانه دارد، اظهار کرد: همایش پانزدهم در دو محور اصلی چالش‌های اعتقادی و فرهنگی و چالش‌های سیاسی و اجتماعی فراخوان شده است.

دبیر همایش دکترین مهدویت ادامه داد: شک و تردید، افول دین و ارزش‌ها، یاس و نومیدی، تطبیقات ناروا، تعیین وقت برای ظهور و شتاب خواهی و استعجال همچنین مسئولیت‌گریزی، لغزش خواص، فاصله میان عالمان و مردم، مدعیان دروغین، مخالفت با فعالیت‌های سیاسی و باطل دانستن تشکیل هر نوع  حکومت، افزایش دشمنی‌ها و ... را از جمله ریزموضوعات این دو محور برشمرد.

جعفری با تأکید مجدد بر اینکه یکی از ثمرات برگزاری این همایشات زنده نگه داشتن یاد آن حضرت است، تصریح کرد: در همین حوادث طبیعی چیزی که ما را سر پا نگه می‌دارد همین تکیه بر امام زمان است؛ کسانی که اسیب دیده سیل هستند به واسطه نام اام آرامش می‌گیرند و آن را مایه ابتلاء و آزمایش می‌دانند و کسانی که درگیر مستقیم سیل هم نیستند با تذکر یاد امام انگیزه بیشتری برای خدمت به هموطنان می‌یابند. 

دبیر همایش مهدویت بیان کرد: بعد از خاتمه همایش گذشته جلساتی با استادان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه برگزار کردیم و برای همایش این دوره برنامه ریزی کردیم یعنی عملا این مرزکز درگیر در مباحث شدند و بلافاصله بعد از خاتمه این همایش هم برای همایش آینده برنامه ریزی می‌شود.

وی افزود: امسال 5 عنوان کتاب مجموعه مقالات همچنین درسنامه معارف مهدویت یک و توهم ارشاد و  آثاردیگری در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد.

جعفری با اشاره به تالیف فصلنامه عصر آدینه و مشرق موعود بیان کرد: دوگاهنامه الموعود به عربی و براد فیوچر به انگلیسی از دیگر تالیفاتی است که هر کدام با تعداد قابل توجهی مقاله در همایش رونمایی می‌شوند.

تغییر دبیری همایش دکترین مهدویت
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی، رئیس مؤسسه آینده روشن گفت: همایش امسال در تب و تاب جریان حوادث طبیعی و سیل در حال برگزاری است و ما هم  خود را در مشکلات مردم سهیم می‌دانیم.

وی با بیان اینکه این نوع همایشات نباید تحت تأثیر قرار بگیرد و از فروغ آن کاسته شود اظهار کرد: باید سال به سال بر فروغ این نوع همایشات که اختصاص به حضرت مهدی(عج) دارد افزوده شود و حتی جشن‌های مهدوی هم به خصوص در مناطق متاثر از سیل برای بالابردن روحیه مردم برگزار شود.

پورسید آقائی در مورد تغییر دبیری همایش در سال جاری نیز اظهار کرد: سال‌ها به دنبال این تغییر بودیم  تا نشاط جوانی وارد فرایند برگزاری شود که امسال اجبارا حجت‌الاسلام جعفری مسئولیت را  پذیرفت و به مدت چهار سال کار دبیری را انجام خواهند داد.

وی با تأکید بر مشارکت نهادها در برگزاری همایش تصریح کرد: ما آمادگی داریم هر مقداری که نهادهای دیگر بخواهند در فرایند برپایی همایش دکترین مهدویت مشارکت کنند به آنان واگذار کنیم.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 29 فروردین‌ماه در دو نوبت صبح و عصر در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha