نیازهای درمانی ایثارگران در مناطق سیل‌زده تامین شده است
کد خبر: 3803993
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
معاون بنیاد شهید:

نیازهای درمانی ایثارگران در مناطق سیل‌زده تامین شده است

گروه جهاد و حماسه ــ معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه مشکل درمانی، بیماری عفونی و مسری خاصی مشاهده نشده است و وسایل توان‌بخشی، تشک‌های مخصوص و دستگاه‌های کمک تنفسی در اختیار بنیاد شهید خوزستان قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا، اعضای ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود به استان خوزستان با آیت الله جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار کردند و سید منصور میرمرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس ستاد مدیریت بحران بنیاد در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد برای رسیدگی به ایثارگران آسیب‌دیده در سیل پرداخت.

سید منصور میرمرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد و سجاد قاسمی، رئیس مرکز حراست بنیاد همچنین با سفر به خرمشهر در گلزار مطهر شهدای این شهر حضور یافتند و به مقام شهدای گران‌قدر ادای احترام کردند.

اعضای این ستاد به همراه عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان به شهرهای دیگر این استان نیز سفر کردند تا از نزدیک شرایط ایثارگران این منطق را بررسی کنند.

عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در خصوص شرایط بهداشتی منطقه گفت: طی سفری که به شهرها و مناطق مختلف داشتیم خوشبختانه مشکل درمانی و بیماری عفونی و مسری خاصی مشاهده نشد و اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری‌ها انجام شده است، هرچند خطر بروز این بیماری‌ها با توجه به گرم‌تر شدن هوا وجود دارد و باید همچنان اقدامات پیشگیرانه برای این مسئله انجام شود.

وی با اشاره به نیازهای درمانی ایثارگران نیز گفت: وسایل توان‌بخشی، تشک‌های مخصوص و دستگاه‌های کمک تنفسی به صورت تنخواه در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان قرار گرفته تا ایثارگرانی که این‌گونه وسایل را به دلیل سیل از دست داده‌اند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

همچنین سید منصور میرمرادی بیان کرد: ما در ابتدای امر تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های بنیاد برای اسکان ایثارگران آسیب‌دیده در سیل استفاده کنیم. ضمن اینکه تمام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار دارند و از تمام ایثارگران آسیب‌دیده در هر نقطه‌ای از کشور تقاضا داریم به یکی از ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا نمایندگی‌های بیمه کوثر مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای برآورد خسارت و واریز مبلغ بیمه صورت بگیرد.

وی افزود: برای موضوع اشتغال ایثارگرانی که در مناطق سیل‌زده دچار مشکل هستند نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به این عزیزان ارائه شود و تمام ایثارگرانی که تاکنون از وام اشتغال استفاده کرده و دچار خسارت شده‌اند و یا آن دسته که از این وام استفاده نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت وام اشتغال اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت خسارت‌ها و آسیب‌ها گفت: بیشتر خسارت‌های وارد شده به زمین‌های کشاورزی و محل‌های کسب و کار ایثارگران وارد شده و تعداد منازل آسیب دیده ایثارگران زیاد نیست، بنابراین می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نسبت به حل مشکلات ایثارگران آسیب دیده از سیل اقدام کرد.

اعضای ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با کورش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

میرمرادی در این دیدار با تشریح اقدامات ستاد مدیریت بحران بنیاد بیان کرد: تمام ایثارگران دارای بیمه حوادث غیرمترقبه هستند و از خدمات آن تا سقف ۳۵ میلیون تومان بهره‌مند می‌شوند و این مبالغ در اختیار ایثارگران معززی که دچار خسارت شده است قرار می‌گیرد. بنیاد شهید و امور ایثارگران نهایت تلاش را برای کمک به ایثارگران انجام می‌دهد و امیدوارم مشکلات پیش آمده برای ایثارگران آسیب دیده در سیل به سرعت حل شود.

کوروش مودت، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر نیز در این دیدار تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرمانداری را مثبت ارزیابی کرد و به تشریح بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای کمک به سیل زدگان پرداخت.
انتهای پیام

captcha