مسابقات بین‌المللی قرآن؛ محملی برای تقویت وحدت
کد خبر: 3804064
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
نفر اول حفظ کل قرآن دانش‌آموزان:

مسابقات بین‌المللی قرآن؛ محملی برای تقویت وحدت

گروه بین‌الملل – مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در بخش حفظ کل قرآن گفت: با توجه به اینکه در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف جهان حضور می‌یابند، این امر باعث تعامل بیشتر مسلمانان و تقویت وحدت بین آنها می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ عبدالعلیم عبدالرحیم حاجی محمد، شرکت‌کننده کنیایی، که در این مسابقات موفق به کسب مقام برتر در بخش حفظ کل قرآن دانش‌آموزان پسر شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، سطح مسابقات را بسیار عالی توصیف کرد.

رقابت فشرده
این حافظ کنیایی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در مقایسه با مسابقات بین‌المللی قرآن در دیگر کشورهای جهان در سطح بسیار بالاتری قرار دارد. امسال رقابت بین حافظان بسیار فشرده و نزدیک به هم بود.

تحکیم همدلی در مسابقات
نفر اول حفظ کل قرآن دانش‌آموزان در این مسابقات تنوع شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف و حضور داوران بین‌المللی برجسته را از نقاط مثبت این دوره از رقابت‌ها دانست.
وی این مسابقات  را در تقویت وحدت بین مسلمانان بسیار مؤثر دانست و گفت: با توجه به اینکه در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف جهان حضور می‌یابند، این امر باعث تعامل بیشتر مسلمانان و تقویت وحدت بین آنها می‌شود. در این مسابقات شرکت‌کنندگانی از قاره‌های مختلف از جمله اروپا، آسیا، و آفریقا گرد هم آمدند که این امر باعث تقویت دوستی و شناخت امت اسلامی از یکدیگر می‌شود.
 
حافظان، الگوی قرآنی
وی مردم کنیا و دیگر مسلمانان جهان رابه انس و حفظ قرآن فراخواند و از حافظان قرآن خواست که محفوظات خود را تکرار کنند تا از یاد نبرند.
همچنین، نفر برتر بخش حفظ دانش‌آموزی به نوجوانان و جوانان مسلمان توصیه کرد: به قرآن کریم توجه بیشتری کنند و علاوه بر حفظ و قرائت، به معانی آن هم بپردازند و به تعالیم این کتاب مقدس در زندگی تمسک جویند. حافظان قرآن باید نمونه عملی به‌کارگیری تعالیم سعادت‌بخش آن در زندگی روزمره باشند.
 
یادآور می‌شود کنیا کشوری در شرق آفریقا و پایتخت آن نایروبی است. مومباسا، کیسومو و ناکورو از  شهرهای مهم آن هستند. این کشور حدود 38 میلیون نفر جمعیت دارد که از این میان 73 درصد آن مسیحی، 19 درصد پیرو ادیان بومی و 11 درصد مسلمان هستند و زبان‌های رسمی این کشور سواحیلی و انگلیسی است.
 
گفت‌وگو از مبارک هنیا

انتهای پیام

captcha