موسیقی فولکلور با تاریخ و ادبیات ماندگار می‌شود
کد خبر: 3804079
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

موسیقی فولکلور با تاریخ و ادبیات ماندگار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی تأکید کرد: موسیقی فولکلور با تاریخ و ادبیات ماندگار می‌شود و در عرصه موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه ضمن نیاز به اساتید، چون به‌عنوان میراث ناملموس فرهنگی ثبت ملی شده، نیاز به حمایت بیشتری دارد.

موسیقی فولکلور با تاریخ و ادبیات ماندگار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، عصر امروز، ۲۶ فروردین ماه، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه، در رابطه با ضرورت پرداخت به هنر فولکلور، اظهار کرد: موسیقی اصیل ما با چالش‌های پنهانی مواجه بوده و در بخش ریتم، ملودی و اشعار در یک تکاپو به‌سر می‌برد تا بتواند هویت ظاهری خود را حفظ کند.
وی ادامه داد: جوانان ما هنوز به این باور نرسیده‌اند که موسیقی دارای علم و ظرایفی بوده و باور نکرده‌اند که موسیقی بدون استاد و شاگردی امکان نداشته و آموخته نمی‌شود.
هوشمند افزود: موسیقی فولکلور با تاریخ و ادبیات ماندگار می‌شود و در عرصه موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه ضمن نیاز به اساتید، چون به‌عنوان میراث ناملموس فرهنگی ثبت ملی شده، نیاز به حمایت بیشتری دارد.
وی با اشاره به اینکه اشعار عاشیقی مملو از غیرت و معنویت بوده و عاشیق‌ها انسان های هنرمند صاحب اخلاق و منش هستند، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۲۰ جلسه تاکنون برای احیا و پاسداشت موسیقی عاشیقی برگزار شده است.
انتهای پیام

captcha