توافق اولیه بین اسرای فلسطینی و اداره زندان‌های اسرائیل
کد خبر: 3804110
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

توافق اولیه بین اسرای فلسطینی و اداره زندان‌های اسرائیل

گروه بین‌الملل ــ توافق اولیه بین نمایندگان اسرای فلسطینی در بند اسرائیل و اداره امور زندان‌های این رژیم برای پایان دادن به اعتصاب غذایی انجام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ انجمن اسرای فلسطین امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: توافق اولیه بین اسرای فلسطینی و اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی درباره رسیدگی به خواسته‌های اسرا و پایان دادن به اعتصاب غذایی اسرای فلسطینی انجام شد.

مجدی العدره، سخنگوی هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین در این باره تصریح کرد: در پی توافق با اداره امور زندان‌های اسرائیل، اسرا به اقدامات معترضانه خود از جمله اعتصاب غذایی پایان دادند.

وی افزود: این توافق شامل نصب تلفن‌های عمومی در زندان‌ها، بازگرداندن همه اسرایی که به زندان النقب منتقل شده بودند و کاهش مبلغ جریمه‌ای است که برای آنها تعیین شده بود است.

العدره گفت: مسئله دستگاه‌های پارازیت بعدا بررسی خواهد شد.

یادآور می‌شود، 8 روز پیش ۱۵۰ نفر از اسرای فلسطینی در اعتراض به رفتارهای خشونت‌آمیز مسئولان زندان‌ها علیه آنها به ویژه ممانعت از حق دسترسی به تلفن، اقدام به اعتصاب غذا کردند. اسرای فلسطینی همچنین خواستار برداشتن دستگاه‌های پارازیت در سلول‌های اسرا، لغو ممنوعیت ملاقات و همچنین لغو مجازات‌های جمعی از سال ۲۰۱۴ شدند.

انتهای پیام

captcha