انعکاس رویدادهای مهم قرآنی به شبکه قرآن محدود نشود
کد خبر: 3804167
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
سعید پرویزی:

انعکاس رویدادهای مهم قرآنی به شبکه قرآن محدود نشود

گروه مسابقات ــ قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن فقط به شبکه قرآن سیما بسنده نشود، بلکه از ظرفیت سایر شبکه‌های صدا‌وسیما نیز استفاده شود.

تلاوت محتاطانه «مهدی غلام‌نژاد» نشانه هوشمندی بود

سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره کلیت سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی کشورمان گفت: مراحل سه‌گانه مسابقات قرآن ایران در مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی موجب شده است که به منزله  فیلتر عمل کند تا از ورود تعداد زیاد قراء و حفاظ به مسابقات جلوگیری شود. در واقع، غربالگری تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی خیلی خوب بود. لذا با این اوصاف، کیفیت مسابقات افزایش و هزینه‌ها کاهش یافته است. امیدواریم کاهش هزینه‌ در این بخش‌ها موجب افزایش سقف هدایای نفرات برتر و برگزیده شود یا سایر موارد بهبود یابد.
رتبه نخست رشته قرائت تحقیق سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان اظهار کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی فقط به شبکه قرآن سیما بسنده نشود، بلکه از ظرفیت سایر شبکه‌های صدا‌وسیما نیز استفاده شود.
وی در مورد سطح تلاوت‌های این دوره از مسابقات گفت : نمایندگان قاری دیگر کشورها تقریباً اجرای خوبی داشتند. همچنین، نماینده کشورمان با وجود اینکه صدایش ناآماده بود ـ که لزوماً دلیل بر ضعف قاری نیست ـ به خوبی و هوشمندانه تلاوتش را کنترل و با رعایت کامل نکات تجوید و وقف و ابتدا و صوت و لحن اجرا کرد. اینکه مهدی غلام‌نژاد چیدمان لحنی خوبی داشت اهمیت دارد و تلاوت مطلوب و معنامحوری ارائه داد. در واقع، تلاوت محتاطانه او نشانه هوشمندی این قاری کشورمان است.
این قاری بین‌المللی کشورمان درباره اینکه چرا معمولاً از مصر و مالزی قرائی به مسابقات اعزام می‌شوند که سطح بالایی  ندارند؟ بیان کرد: شاید از نظر آنان مسابقات ایران مقبولیت ندارد یا برخی قراء سطح خودشان را بالاتر از سطح مسابقات می‌دانند یا نگاه خوشبینانه به مسابقات ایران ندارند.
وی در خصوص تجمیع مسابقات قرآن کشورمان اظهار کرد: اگر به کیفیت مسابقات خللی وارد نشود و در حد توان برگزارکنندگان باشد، خوب است، اما اگر بخواهند کیفیت مسابقات را کاهش دهند و تعداد بخش‌ها را بیشتر کنند، اقدام جالبی نیست. البته در این دوره  شاهد کیفیت خوبی بودیم.
پرویزی درباره محل اجرای مسابقات در مصلای امام خمینی(ره) گفت: فضای مصلای امام خمینی(ره) برای مسابقات مناسب نیست، زیرا فاصله قاری با مستمع زیاد است و به ندرت مشاهده می‌شود که تلاوتی مجلس را گرم کند. لذا باید فضای مسابقات مجلسی‌تر و سیستم صوتی قوی‌تر می‌بود.
وی در پایان گفت: امیدواریم هر سال به کیفیت مسابقات افزایش یابد و از سوی دیگر به تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن توجه ویژه شود؛ به گونه‌ای که به نحو احسن از سوی تمامی شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش ‌شود.
یادآوری می‌شود سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران طی بازه زمانی 21 تا 25 فروردین‌ماه در بخش‌های بزرگسالان، بانوان، نابینایان، دانش‌آموزان و طلاب علوم دینی و پژوهش‌های قرآنی(در شهر مقدس قم) برگزار شد.
انتهای پیام

captcha