دین‌گریزی جوانان به علت عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی مؤمنانه ‌است
کد خبر: 3804168
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
محسن هاشمی:

دین‌گریزی جوانان به علت عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی مؤمنانه ‌است

گروه جامعه ــ ‌‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اگر امروزه با چالش شکاف ارزش‌ها و دین‌گریزی در بخشی از نسل جوان مواجه هستیم، ناشی از عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مؤمنانه است.

به گزارش ایکنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در ابتدای صد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت فرزند ارشد اباعبدالله الحسین‌(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و گرامیداشت روز جوان گفت: با وجود ابعاد برجسته و ویژگی‌های منحصربه‌فرد شخصیت علی اکبر(ع)، در رسانه‌ها و تریبون‌های مذهبی تصویری که از ایشان ارائه می‌شود ناقص و محدود به چند ساعت واپسین حیات علی‌اکبر(ع) در روز عاشوراست و به حدود سه دهه حیات درخشان این شخصیت برجسته تاریخ اسلام کمتر پرداخته می‌شود.

‎وی ادامه داد: علی‌اکبر(ع) نه تنها در شجاعت و دلاوری، بلکه در همه صفات انسانی سرآمد بوده است؛ وی نماد عقلانیت، مدارا و و فتوت و جوانمردی در صدر اسلام بود، به نحوی که معاویه در مقام حاکم وقت جهان اسلام وی را شایسته‌ترین فرد برای جانشینی پیامبر(ص) می‌داند.

‎رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: رحمت علی‌اکبر(ع) بیش از غضب او و تدبیرش پیش از شمشیرش عمل می‌کرد و سخاوتش ورای شجاعت و عقلانیتش حاکم بر جسارتش بود. از این رو اباعبدالله الحسین(ع) وی را شبیه‌ترین خلق به رسول خدا تشبیه کرد؛ پیامبری که نماد رحمت الهی و عشق به انسان‌ها بود، نه سمبل خشونت.

‎هاشمی گفت: در روز عاشورا علی‌اکبر(ع) نخستین فرد از بنی‌هاشم و تنها شهیدی بود که امام حسین(ع) او را از جنگ و شهادت منع نکرد و بدون گفت‌وگو به او رخصت داد. با آنکه عزیزترین و والامقام‌ترین شهید کربلا نزد امام(ع) و خداوند بود. سیره اباعبدالله الحسین(ع) در به میدان فرستادن و مقدم کردن عزیزترین فرزندش در شهادت بر دیگران، درسی بزرگ برای حاکمان و مسئولان حکومت‌هاست که باید در هزینه دادن و فداکاری و گذشتن از خود و خانواده بر جامعه پیشی بگیرند تا مردم به حقانیت و ارزش راه و هدف آن‌ها پی‌ ببرند.

‎وی بیان کرد: اگرچه میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) به نام روز جوان نامگذاری شده است، سیره و راه او برای اقشار مختلف جامعه به‌ خصوص مدیران و مسئولان کشور درس‌آموز و نیازمند پیروی است. به‌ ویژه در شرایط دشوار فعلی جامعه که ساده‌زیستی، دستگیری از نیازمندان و پیشگامی در تحمل سختی‌ها، که جزو خصوصیات برجسته علی‌اکبر(ع) بود، به‌ شدت مورد انتظار مردم است.

‎هاشمی ادامه داد: اگر امروزه با چالش شکاف ارزش‌ها در بخشی از نسل جوان و دین‌گریزی مواجه هستیم، ناشی از ارائه نکردن تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است و اگر دستگاه‌های فرهنگی مسئول در جامعه به‌ ویژه نهاد‌های فرهنگی مدیریت شهری بتوانند تصویری واقع‌گرایانه و بدون اغراق از نماد‌های زیست مسلمانی مانند علی‌اکبر(ع) ارائه دهند که دربردارنده صفاتی نظیر نشاط، عقلانیت، مهربانی، مدارا، بخشندگی و جوانمردی در کنار شجاعت، قدرت وتوانمندی است، نه تنها نسل جوان، بلکه هر جان تشنه حقیقت و زیبایی به سوی این سبک زندگی جذب می‌شود و به جای ارائه هنجار‌هایی توأم با تنش، خشونت و دافعه، تصویری توأم با مهربانی، مدارا، عقلانیت و جاذبه به جامعه ارائه می‌شود.

‎وی‌ در پایان گفت: امیدواریم که با تأسی از رفتار‌ها و زندگی این بزرگ‌زاده و آقازاده تاریخ اسلام، بتوانیم گامی در افزایش رضایتمندی و ارتقای خدمت به مردم برداریم.
 
انتهای پیام
captcha