تهیه ۲۴ هزار جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3804188
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

تهیه ۲۴ هزار جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان سیل‌زده لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که در جریان سیل اخیر به ۵۲۰ آموزشگاه لرستان آسیب وارد شد، گفت: تهیه ۲۴ هزار جلد کتاب درسی، پیگیری برای ایجاد مراکز مشاوره تحصیلی و روانشناسی و تاب‌آوری، تلاش برای اسکان اضطراری فرهنگیان و خانواده‌های دانش‌آموزان و ... بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش در مناطق سیل‌زده لرستان است.

زبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز سه‎شنبه، بیست و هفتم فروردین در جمع خبرنگاران در تشریح تلاش‌ها و اقدامات آموزش و پرورش در مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: در جریان سیل اخیر تعداد 87 مدرسه تخریب و به 520 آموزشگاه لرستان آسیب وارد شده است.
وی افزود: با تدبیر مقام عالی وزارت، استان‌های البرز، همدان، قم، مرکزی، کرمانشاه، شهر تهران و شهرستان‌های تهران به‌عنوان استان‌های معین آموزش و پرورش لرستان انتخاب شده‌اند و علاوه‌بر این، اقدامات خوبی انجام گرفت.
زینی‌وندمقدم اختصاص 100 کانکس، پنج هزار میز و نیمکت و تامین اعتبار پنج میلیارد تومان نیز برای اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس آسیب‌دیده از سیل را بخشی از این اقدامات برشمرد.
وی با اشاره به احصاء برآورد خسارت مدارس، ابنیه و اماکن آموزش و پرورش لرستان و همچنین خسارات وارده به منازل فرهنگیان، ادامه داد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده و حضور مقام عالی وزارت در لرستان، جلسات خوبی با معاونین وزیر، مدیران ستادی وزارت، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کمیسیون فرهنگی مجلس و همچنین مقامات ارشد استانی به‌منظور پیگیری جبران خسارت وارده داشته‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در رابطه‌با اقدامات انجام گرفته برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده لرستان نیز گفت: تهیه 24 هزار جلد کتاب درسی، پیگیری برای ایجاد مراکز مشاوره تحصیلی و روانشناسی و تاب‌آوری، اجرای برنامه‌های مفرح و شادی‌آفرین توسط کانون پرورش فکری لرستان، تلاش برای اسکان اضطراری فرهنگیان و خانواده‌های دانش‌آموزان، جمع‌آوری کمک‌های مردم سراسر کشور با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و همچنین پیگیری برای برگزاری اردوهای علمی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم انجام گرفته است.

انتهای پیام

 

captcha