حیات نظام وابسته به وجود سپاه است/ تساهل و تسامح در انجام وظیفه پذیرفته نیست
کد خبر: 3804235
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
آیت‌الله دستغیب:

حیات نظام وابسته به وجود سپاه است/ تساهل و تسامح در انجام وظیفه پذیرفته نیست

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری فرمایش امام راحل كه فرمود اگر سپاه نبود، كشور هم نبود، گفت: این یک واقعیت و حقیقتی است که همچنان ادامه دارد و تا نظام مقدس جمهوری اسلامی است، سپاه است و تا سپاه است، نظام مقدس برپاست.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) عصر دیروز، 26 فروردین‌ماه در دیدار با فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به راهپیمایی‌های گسترده در سراسر کشور در حمایت از سپاه پاسداران گفت: به لحاظ این حمایت و پشتیبانی که در همه صحنه‌ها از مردم عزیز، فداکار و با وفای میهن اسلامی شاهد بوده‌ایم، در شرایط فعلی دیدار با برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار مغتنم است.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نهال آن شجره طیبه را امام(ره) غرس کردند، افزود: صورت ظاهرش این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهادی انقلابی همه‌جانبه با باطنی قوی پدید آمد؛ اینکه بذری بود که در دل‌های آحاد این ملت کاشته شد و از همان اول، این مهر و محبت و صفا و صمیمیت بین مردم و فرزندانشان و نور چشمانشان ایجاد شد و این البته وعده الهی است که سال‌هاست خداوند به لحاظ ایمان و عمل صالح عزیزان سپاه، محبتشان را در دل‌ها قرار داده است و قلب‌ها بر حسب همین وعده الهی دوستدار آن‌ها هستند.
وی با بیان اینکه امام(ره) حقیقتاً به پاسداران مهر می‌ورزیدند و آن‌ها متقابلاً عشق امام(ره) در دل‌هایشان بود، گفت: اینکه امام(ره) می‌فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود؛ یک واقعیت و حقیقتی است که همچنان ادامه دارد و تا این نظام مقدس جمهوری اسلامی است سپاه است و تا سپاه است این نظام مقدس برپاست.

رابطه ولایی سپاه و مقام معظم رهبری
آیت‌الله دستغیب ادامه داد: آنچه که در سایه مبارک مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار دارد و در حقیقت آن رابطه ولایی که بین این نهاد مقدس و مقام ولایت است، حقیقتاً یک اسطوره‌ای را پدید آورده که جاودانه و همیشگی است و آنچه که دشمن در هر زمانی توهم می‌کند که می‌تواند لطمه وارد کند صرف‌نظر از باورها در تجربه ثابت شده که معکوس نتیجه می‌دهد.
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه جمله معروفی در روایتی است که پیوسته دین به وسیله رجال فاسق تأیید می‌شود، افزود: یعنی در هر زمانی فردی که فاسق است - و فسق هم معنایش این است که در انحراف و گمراهی و ضلالت غوطه‌ور است - با موضع‌گیری‌ها و رفتار ابلهانه، کاری می‌کند که دقیقاً نتیجه معکوس می‌شود، یعنی او اراده می‌کند که به دین خدا لطمه بزند اما درست معکوس نتیجه می‌دهد و اراده می‌کند به یک نظام الهی مثل جمهوری اسلامی لطمه بزند و درست نتیجه معکوس می‌شود و اراده می‌کند به یک نهاد انقلابی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لطمه بزند اما معکوس جواب می‌دهد؛ این‌ها همان حقیقتی است که در آن روایت بیان شده یعنی اراده سوء او نتیجه‌اش این می‌شود که اینها تقویت شود و این سنت الهی است و این حقیقتی است که ما شاهدش بودیم.
وی گفت: در همان برنامه‌هایی که از آغاز شاهدش بودیم اعم از جریان نفوذی‌ها، گروهک‌ها، منافقین و جنگ تحمیلی و همین طور تا برسد به امروز که همه نشئت گرفته از بغض و عداوت آمریکا و اسرائیل است، نه تنها به نتیجه نرسیدند بلکه معکوس شد و آن‌ها وامانده شدند. حقیقت هم این است که وعده الهی با حفظ سنت های الهی حق است.
آیت‌الله دستغیب اظهار كرد: یک جایی بحث این است که چطور شماها فکر می‌کنید به راحتی وارد بهشت می‌شوید و جنت در انتظار شما قرار می‌گیرد در حالی که آنچه بر گذشتگان شما از سختی‌ها و مشکلات واقع شده بر شما نگذشته، به جایی می‌رسید که در بعضی از اهل ایمان یک تزلزل ایجاد می‌شد که پس نصرت خدا کجاست؟ به آن‌ها گفته می‌شد نصرت خدا نزدیک است یعنی زمان نصرت الهی که یک وعده حق است فرع بر این است که ما ثبات قدم نشان دهیم و حفظ حرمت کنیم و آنچه مهم است این است که ما باید وظیفه را به موقع انجام دهیم.

انجام وظیفه و تکلیف نباید به تأخیر انداخته شود
وی بیان كرد: وقتی صحبت از تعجیل است یعنی انجام وظیفه و تکلیف نباید به تأخیر انداخته شود و نباید تسامح ‏و تساهلی در انجام آن صورت پذیرد و هر چه سریعتر باید انجام گردد. همین مطلبی که حضرت آقا بیان می‌فرمایند که از موقعیت لحظه هم نباید غافل بود، بعد مثال‌هایی می‌آورند، ایشان می‌فرمایند این نهضت توابین کسانی بودند که در انجام وظیفه تأخیر کردند و آن موقعی که باید کار می‌کردند نکردند بعدا جمع شدند و گروه زیادی حرکت کردند، فداکاری کردند و به شهادت هم رسیدند ولی آن کجا و عرصه کربلا کجا! اما عرصه‌ای که امام می‌گویند عجله نکنید، دیگر جای تعجیل نیست، یا تعبیری مثل عجله کار شیطان است در نتیجه‌گیری است، یعنی چیزی که خدا باید برای رسیدن به نتیجه محقق کند، باید عجله را کنار گذاشت ما اگر خوب و با دقت، وظیفه را انجام دهیم این باور و اعتقاد را داریم و تجربه هم کردیم که به وقتش خدا نصرت می‌کند و به وقتش خدا نتیجه را می‌دهد در آن نباید عجله کرد، خداوند فرموده «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» یعنی به‌راستی که با سختی آسانی است و همین الان تقدیر الهی صورت گرفته عسر را تحمل کردید این سنت خداست که بدون پرداخت بها چیزی نمی‌دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در امور فردی و امور اجتماعی نیز همین است و در مسائل سیاسی و نظامی نیز همه جا جاری است و لذا هیچ تردیدی نیست که ما در آستانه عنایت و لطف خدا هستیم و این دائمی است، این طور نیست که بگوییم که خداوند نصرت کرد و همه قضایا تمام شد، به تعبیر عامیانه آب از آسیاب ریخت، نه این هم چنان است «تِلْکَ الْأَیامُ نُداوِلُها بَینَ النَّاسِ» دائماً است. لذا اشکالش مختلف است. به‌عنوان مثال حوادث طبیعی به هر حال اتفاق افتاده باز همان تعبیر رهبری هر چه از جانب خدا برسد خیر است و کل امور هم از خداست بنابراین شر چیست؟ از ما انسان‌هاست از بندگان خداست یا از قبل تدبیر نکردند و مراقبت‌هایی که باید بشود صورت نگرفته و این همه جا صدق می‌کند نه فقط بحث سیل و حوادثی که اتفاق می‌افتد.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به مهمان‌نوازی مردم شیراز در سیل اخیر تأكید كرد: اما انصافاً مردم عجب صحنه‌هایی آفریدند، بعضی‌ها می‌گویند در این مصیبت، سختی‌ها و مسائل اقتصادی و مشکلاتی که مردم با آن روبه‌رو هستند این هم اضافه شد اما به بعدش فکر نمی‌کنند که این اتفاقی که افتاد چه نقشی ایفا کرد، درست است که بر حسب عواملی بود اما شما این صحنه‌ها را واقعاً برای انسان صحنه‌هایی از مولا امیرالمومنین(ع) و از شیعیان ایشان تداعی می‌شود.
تولیت آستان شاهچراغ(ع) گفت: در امدادرسانی‌های سپاه در این حوادث طبیعی سیل، با این شکوه و جلال، یک مرتبه یک احمق ابلهی در می‌آید بحث تحریم را مطرح می‌کند و این عزت این طور آشکار می‌شود که نمی‌داند که سپاه نه به تازگی بلکه نزدیک ۴۰ سال است که در کانون دل‌هاست، حالا وقت بروزش است این طوری ابراز می‌شود.
وی ادامه داد:وقت و زمان‌های دیگر هم ابراز شده، در جنگ تحمیلی دفاع مقدس هم این حقیقت ابراز شد، شهدای محراب لباس سپاه می‌پوشیدند، عکس‌هایشان است نظیر مرحوم شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید آیت‌الله دستغیب؛ چون احساس کردند که وقت این کار است، اكنون هم همینطور است.
انتهای پیام

captcha