جشن‌های مهدویت در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3804252
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

جشن‌های مهدویت در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول کانون‌های مساجد گیلان بر ضرورت رعایت شأن ایام شعبان در برپایی جشن‌ها تأکید کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان میزبان برگزاری جشن‌های مهدویت در سراسر استان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برپایی جشن‌های نیمه شعبان در مساجد، اظهار کرد: برپایی جشن‌ها و اعیاد مذهبی مروج سیره اهل بیت(ع) و تبلوری از ولایت ائمه معصومین(ع) است.

وی بر ضرورت رعایت شانیت ایام شعبان در برپایی جشن‌ها تاکید کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان میزبان برگزاری جشن‌های مهدویت در سراسر استان هستند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری استان آماده برپایی جشن‌های نیمه شعبان به ‌جهت ارج نهادن به شعائر دینی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ مهدویت و مفهوم اصیل انتظار هستند.

رضوانی‌نژاد تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی، شادباش تولد امام زمان(عج) و تلاش برای ارتقای سطح دانش افراد نسبت به فلسفه ظهور و انتظار را از اهداف برپایی جشن‌های مهدویت دانست.

وی با تشریح ویژه‌برنامه‌های این ایام مبارک، عنوان کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان در برخی از کانون‌های مساجد به همراه ویژه‌برنامه‌هایی به ‌منظور پاسخگویی به شبهات مهدویت ویژه جوانان و معرفی حضرت ولیعصر(عج) نیز برگزار می‌شود.

مسئول کانون‌های مساجد گیلان چراغانی و آذین‌بندی مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، قرائت دعاهای ماه شعبان، اهدای ثواب طرح «تلاوت نور»، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با محوریت سیره ائمه اطهار(ع)، قرائت دعای فرج، اجرای برنامه‌های بصیرتی ویژه دهه مهدویت و ایجاد فضای معنوی همراه با شور و شعور جشن‌ها در نیمه شعبان را از جمله برنامه‌های گرامیداشت نیمه شعبان در کانون‌های مساجد استان بیان کرد.

انتهای پیام

captcha