طرح ملی «منتظران ظهور» در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3804262
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

طرح ملی «منتظران ظهور» در قم برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از آمادگی جمعیت هلال احمر استان برای اجرای طرح ملی «منتظران ظهور» خبر داد.

طرح ملی « منتظران ظهور» در قم برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، محمد گل‌فشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، امروز، 27 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای شانزدهمین سال اجرای طرح ملی «منتظران ظهور» همزمان با ایام نیمه شعبان در قم اظهار کرد: این طرح با هدف خدمت‌رسانی به خیل زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران در دهه مهدویت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر و ارائه خدمات به مدت دو روز افزود: 120 امدادگر و نجاتگر در قالب 30 تیم چهار نفره به صورت سیار اقدام به پوشش امدادی محوطه داخلی مسجد جمکران می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: 30 تن از امدادگران نیز در دو پایگاه ثابت ویژه خواهران در این ایام اقدام به ارائه خدمات درمانی و امدادی می‌کنند.

گل‌فشان با بیان این‌که تجهیزات هلال احمر نیز در این ایام در خدمت زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران است، گفت: با به کارگیری یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه آمبولانس، یک خودروی ارتباطات سیار و دو خودروی نجات، این خدمات ارائه می‌شود.

وی از حضور 40 پزشک و پرستار در طرح ملی «منتظران ظهور» خبر داد و بیان کرد: این تیم‌ها در دو بخش اتوبوس آمبولانس و چادر مستقر شده و اقدام به ویزیت رایگان و هم‌چنین اهدای دارو به مراجعان می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: با توجه به حجم تردد مسافران و زائران در محورهای مواصلاتی در این ایام، جمعیت هلال احمر قم با تقویت پایگاه‌های امداد جاده‌ای در محورهای منتهی به استان نیز پوشش امدادی حوادث احتمالی را به عهده دارد.
انتهای پیام

captcha