دبیرخانه جشنواره هنری «فانوس» در گیلان آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 3804432
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵

دبیرخانه جشنواره هنری «فانوس» در گیلان آغاز به‌کار کرد

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از رونمایی از پوستر جشنواره هنری «فانوس» در گیلان خبر داد و گفت: دبیرخانه جشنواره «فانوس» از امروز، 27 فروردین‌ماه آغاز به کار کرده و مهلت ارسال آثار به این رویدار هنری تا پایان اردیبهشت‌ماه 98 است.

سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از رونمایی از پوستر جشنواره هنری «فانوس» در گیلان خبر داد و اظهار کرد: سومین جشنواره ملی «فانوس» از سوی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان دبیرخانه استانی این جشنواره است، افزود:‌ دبیرخانه جشنواره «فانوس» از امروز، 27 فروردین‌ماه آغاز به کار کرده و مهلت ارسال آثار به این رویداد هنری تا پایان اردیبهشت‌ماه 98 است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری، تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب‌های مختلف هنری، بازشناسی آثار تولیدی استان‌ها در بخش‌های جشنواره، تشویق و ترغیب استان‌ها در جهت تولید آثار برتر با موضوعات استانی و الگوی بومی هنر دفاع مقدس و ایجاد زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی در برگزاری جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای هنر دفاع مقدس را از جمله مهمترین اهداف برگزاری جشنواره «فانوس» دانست.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه جشنواره مذکور با محوریت رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ معرفی اسوه‌ها و الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان،‌ جوانان و پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس،‌ استکبارستیزی و مقاومت اسلامی؛ تجلی ارزش‌های دفاع مقدس و مخاطب‌شناسی و آگاه‌سازی در حوزه آثار دفاع مقدس از دیگر محورهاست.

وی اهمیت و کاربرد پژوهش در آثار هنری دفاع مقدس، ارزش هنر معنوی و دینی از منظر فیلم و تئاتر دفاع مقدس،‌ کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه نگاه فیلم و تئاتر دفاع مقدس،‌ معرفی نقش اقشار مردم به ویژه جوانان و بانوان در دفاع مقدس و ایستادگی و پیروزی جبهه مقاومت؛ تجلی ارزش‌های دفاع مقدس را از دیگر محورها دانست و تصریح کرد: هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی و سرود، رادیویی، فیلم، تحقیق و پژوهش و آزاد بخش‌های جشنواره «فانوس» است.

بایرامی اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره هنری می‌توانند آثار خود را در قالب تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، عکس، نقاشی، کاریکاتور، خوشنویسی و مجسمه‌سازی، موسیقی با کلام و مدیحه‌سرایی، مستند کوتاه و بلند، فیلم داستانی، انیمیشن، تیزر، نماهنگ و فوتوکلیپ و رساله ارشد و دکتری(مرتبط با هنر و سینمای دفاع مقدس) به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه کلیه آثار ارسالی باید از تولیدات سال 97 باشد،‌ خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده به اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در سایت جشنواره «فانوس» قرار می‌گیرند و بعد از انجام داوری و انتخاب برترین آثار در تهران،‌ در اختتامیه کشوری جشنواره معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

captcha