افزایش مشکلات در ازدواج رسمی، سبب ترویج ازدواج سفید می‌شود
کد خبر: 3804468
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

افزایش مشکلات در ازدواج رسمی، سبب ترویج ازدواج سفید می‌شود

گروه اجتماعی ــ یک آسیب‌شناس اجتماعی و مدرس دانشگاه گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات موجود در ازدواج رسمی و قانونی، بسیاری از جوانان ترجیح می‌دهند به ازدواج سفید سوق پیدا کنند.

افزایش مشکلات در ازدواج رسمی، سبب ترویج ازدواج سفید می‌شود

مجید ابهری، آسیب‌شناس اجتماعی و رفتارشناس در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در رابطه با ازدواج سفید اظهار کرد: ازدواج یکی از حساس‌ترین و اصلی‌ترین مراحل زندگی زن و مرد می‌باشد که به وسیله آن شریک عاطفی، رفتاری و زناشویی هر فرد انتخاب شده و تا پایان عمرادامه می‌یابد.
وی افزود: متأسفانه در پنج سال گذشته، به دلیل تغییرات در سبک زندگی آن هم تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی از شبکه‌های اجتماعی موجود، نوع جدیدی از ازدواج به نام ازدواج سفید در کشور ما رایج شده که البته در کشورهای غربی سال‌هاست که وجود داشته است. این نوع مشارکت جنسی به دلیل اینکه هیچ نوع نوشته‌ای یا تعهدی بین زن ومرد وجود ندارد، به ازدواج سفید معروف شده است، در حالی که این پیوند نوعی هم‌باشی سیاه می‌باشد که فحشا شباهت دارد.
این آسیب‌شناس اجتماعی بیان کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات موجود در ازدواج رسمی و قانونی، بسیاری از جوانان ترجیح می‌دهند که از این نوع هم‌زیستی استفاده کنند، چرا که گرانی، بیکاری و مشکلات مسکن باعث شده تعهدات زناشویی بین افراد جامعه ضعیف شود. اساسی‌ترین مشکل موجود در این نوع هم‌زیستی وهم‌باشی تولد فرزند بین زن ومرد است. فرزندانی که از ازداج سفید متولد می‌شوند به دلیل عدم وجود پیوند شرعی و قانونی بین زن و مرد در گروه کودکان مجهول الوالد قرار گرفته و بنابراین سرنوشت زن و مرد بازیچه طمع‌های جنسی می‌گردد و اگر طفلی به وجود آید، در ردیف کودکان بی‌هویت و بی‌سرپرست قرار می‌گیرد.
ابهری خاطرنشان کرد: ایجاد امکانات ازدواج به صورت دائم یا موقت، بهترین روش برای مدیریت غریزه جنسی است که می‌تواند با این نوع پیوند کاذب مقابله کند، درغیراین صورت، ازدواج سفید تهدیدی جدی علیه خانواده و بنیان انسانی جامعه خواهد بود.
وی ادامه داد: اشتغال‌زایی، کارآفرینی وارائه مسکن ارزان قیمت یا تملک به شرط اجاره، حمایت‌های فرهنگی در آموزش مهارت‌های زندگی برای برقراری تفاهم اخلاقی بین زن و مرد، اهرم‌هایی است که می‌تواند در مقابل ازدواج سفید ایستادگی کرده و ازدواج رسمی و قانونی را افزایش دهد.
انتهای پیام 

captcha