اختصاص بخشی از هزینه‌های جشن‌های نیمه شعبان به سیل‌زدگان
کد خبر: 3804504
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
فرماندار کوهبنان خواستار شد؛

اختصاص بخشی از هزینه‌های جشن‌های نیمه شعبان به سیل‌زدگان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حسین سالاری در جلسه بنیاد مهدویت شهرستان کوهبنان، گفت: جا دارد برخی از هزینه‌های جشن نیمه شعبان امسال را جهت کمک به هموطنان خود در مناطق سیل‌زده اختصاص دهیم تا گوشه‌ای از مشکلات آنان را مرتفع کنیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در آستانه نیمه شعبان اولین جلسه بنیاد مهدویت شهرستان کوهبنان با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای حقوقی و حقیقی بنیاد، 27 فروردین‌ماه در دفتر امام جمعه با محوریت برگزاری جشن‌های نیمه شعبان شهرستان برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان گفت: یکی از نشانه‌های تشیع و عرض ارادات انسان به پیشوایان این است که در رفتار، کردار و اعمالش، ولایت و امامت نقش مؤثری دارد. لذا، باید در شادی ائمه(ع) شاد و در مراسم عزای آنان حزن و اندوه داشته باشیم.
وی اظهار کرد: جشن‌های نیمه شعبان عموما خودجوش و مردمی برگزار می‌شود، در حالی که ائمه(ع) به این جلسات نیاز ندارند بلکه ما نیاز به توسل و تمسک به ائمه معصومین(ع) داریم تا سعادتمند دو سرا شویم.
امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه سعی کنیم کیفیت جشن‌های نیمه شعبان را پررنگ‌تر کنیم، افزود: جشن‌ها هم باید در چارچوبی برگزار شود که انسان از دایره بندگی خدا خارج نشود و از مردم‌آزاری و راه‌بندان جلوگیری شود.
وی تأکید کرد: بر شب‌زنده‌داری و احیا در شب نیمه شعبان سفارش شده است و جمعی به این واسطه مورد رحمت و مغفرت الهی قرار می‌گیرند؛ پس باید نسبت به برگزاری جلسات احیا در شب نیمه شعبان در مساجد شهرستان مبادرت ورزیم.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: بایستی در طول سال با امام زمان(عج) ارتباط داشته باشیم، چون برکات، رفع بلایا و نابودی فتنه‌ها به‌واسطه وجود حضرت است. لذا، زندگی ما بایستی سرشار از مهدویت باشد.
در ادامه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: اعتقاد به وجود منجی، نقطه امیدی برای آزادی‌خواهان در جای جای جهان است؛ در حالی که مستکبران به‌دنبال سلب آرامش و آسایش مردم هستند.
وی یادآور شد: دشمنان همواره در صدد هستند تا با ظهور حضرت مبارزه کنند، گرچه مسلمانان خصوصا مردم ایران اسلامی در صدد هستند که در پرتو منویات ولایت و رهبری پرچم انقلاب را به‌دست صاحب اصلی آن بسپارند.
فرماندار کوهبنان اظهار کرد: خدمات سپاه پاسداران در جای جای جهان بر کسی پوشیده نیست. لذا، شاهد خباثت‌های دشمنان علیه سپاه پاسداران هستیم، در حالی که این نیرو همواره در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی گام بر می‌دارد.
وی تأکید کرد: در جریان سیل اخیر هم، شاهد خباثت‌ها و کینه‌های دشمنان هستیم، در حالی که نیروهای مخلص سپاه با تمام وجود در حال کمک و خدمت‌رسانی بوده و هستند.
سالاری گفت: جا دارد برخی از هزینه‌های جشن امسال را جهت کمک به هموطنان خود در مناطق سیل‌زده اختصاص دهیم تا گوشه‌ای از مشکلات آنان را مرتفع کنیم.
در ادامه علی عسکری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی بنیاد مهدویت شهرستان، مراسم جشن نیمه شعبان در مدارس کوهبنان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که از ابتدای سال تا کنون در اکثر مدارس شهرستان انجام می‌شود، برگزاری صبح‌گاه مهدویت است که مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کوهبنان از برگزاری مسابقه دل‌نوشته به امام زمان(عج)، اجرای طرح تربیت در مهد کودک‌ها و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مهدوی در مدارس و... خبر داد.
همچنین در این جلسه پدرام رجب‌زاده، بخشدار مرکزی کوهبنان گفت: با توجه به سیل اخیر، در هزینه برگزاری جشن‌ها صرفه‌جویی خواهیم داشت و برگزاری جشن‌ها در روستاها و دهستان‌ها با برنامه‌ریزی و نظم خاصی اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: مراسم جشن نیمه شعبان در دهستان خرمدشت قدمتی چندین ساله دارد که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه است.
در ادامه رحیم سیف‌الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: اخذ مجوز برگزاری جشن‌های نیمه شعبان باید در دستور کار مجریان قرار گیرد تا خدای نکرده تبعاتی در پی نداشته باشد.
وی تأکید کرد: طبق روال سالیان قبل تلاش خواهد شد که برنامه‌های جشن نیمه شعبان در چارچوب خاص و با حفظ شئونات اسلامی برگزار شود.
در پایان جلسه سیدعباس کاظمی، رئیس ستاد نماز جمعه کوهبنان گفت: یکی از راه‌های ارتباط با حضرت ولی‌عصر(عج) دعا کردن برای فرج و ظهور حضرت است.
وی بیان کرد: همه ساله ستاد نماز جمعه با همکاری بنیاد مهدویت در راستای احیای شب نیمه شعبان مبادرت دارد که این مراسم امسال در برخی مساجد شهرستان خصوصاً مسجد جامع و مسجد الرضا(ع) برگزار می‌شود.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha