برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت»+برنامه ها
کد خبر: 3804518
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت»+برنامه ها

دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت» از افتتاح آن با حضور آیت الله اراکی خبر داد و گفت: از مهدی یاورانی که در عمل، انتظار را عینیت بخشیده تقدیر می شود. تلاش داریم مشکلات مانع از شکوه جشن های نیمه شعبان نشود.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین «محمدصابر جعفری» با اعلام برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت»، اظهار کرد: این همایش پنجشنبه، 29 فروردین ماه و در آستانه نیمه شعبان المعظم در شهر مقدس قم برگزار می شود.

دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت» تصریح کرد: 219 مقاله به دبیرخانه رسیده و مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی در ارائه مقاله و نیز برگزای پیش نشست های علمی با دبیرخانه همکاری داشته اند چنان که آخرین پیش نشست یکشنبه، 25 فروردین ماه به میزبانی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

وی اضافه کرد: امسال هشت نهاد علمی همچون مرکز تخصصی ائمه اطهار علیهم السلام، دانشگاه معارف اسلامی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، جامعه الزهراء(س)، موسسه امام خمینی(ره) و دانشگاه امام صادق(ع) با دبیرخانه همایش تفاهم نامه علمی داشتند.

جعفری با بیان اینکه در همایش پانزدهم جامعه المصطفی(ص) العالمیه همکاری جدی تر به ویژه در بخش تامین بودجه با دبیرخانه داشته است، گفت: 60 مقاله از آثار دریافتی در کمیسیون های تخصصی که صبح و بعدازظهر روز همایش برگزار می شود، ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری درباره برنامه همایش برای آیین افتتاحیه و اختتامیه، بیان کرد: امسال با رویکرد اقتصاد مقاومتی برخلاف سال های گذشته، همایش به صورت یک روزه برگزار می شود و در آیین افتتاحیه آن آیت الله «محسن اراکی»، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و در آیین پایانی آن حجت الاسلام «عباسی»، رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه سخنرانی می کنند.

وی درباره دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این همایش در کنار ارائه مقالات، گفت: رونمایی از شماره جدید فصلنامه های علمی پژوهشی «مشرق موعود» و «عصر آدینه» و فصلنامه علمی ترویجی «پژوهش های مهدوی» در کنار رونمایی از چند اثر تالیفی هم برای این همایش پیش بینی شده است.

دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت» با اعلام تقدیر از مهدی یاوران در افتتاحیه این همایش، ابراز کرد: 18 نفر از مهدی یاوران در عرصه های فرهنگی، پژوهشی و ایثارگری (در بین آنها خانواده های معظم شهدا نیز قرار دارند) در همایش بین المللی دکترین مهدویت معرفی و تقدیر می شوند.

وی درباره اهداف این تقدیر همزمان با همایش، بیان کرد: تلاش همایش بین المللی دکترین مهدویت بر آن است تا مهدویت صرفاً در مباحث علمی پژوهشی محصور نماند بلکه آنهایی که در عرصه عمل، انتظار را عینیت بخشیده اند نیز معرفی و از تلاش شان در فرهنگسازی های مهدوی تقدیر شود.

حجت الاسلام جعفری درباره تامین بعد بین المللی این همایش، گفت: تامین این بعد بر عهده جامعه المصطفی(ص) العالمیه است که با شناسایی و دعوت مهدی یاوران و فعالان مهدوی از دیگر کشورها فرصت حضور نزدیک به 20 نفر از این چهره ها را در همایش فراهم کرده است.

دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت» درباره دستاوردهای این همایش در فضاسازی مهدوی، تاکید کرد: طی دوره های برگزاری اتفاقات مهمی در این عرصه افتاده است، همچون همکاری پررنگ مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی با دبیرخانه که این امر سبب ورود عملیاتی نهادهای علمی به این عرصه شده و در پرتوی فعالیت هایی همچون برگزاری پیش نشست ها شور و مشارکت علمی در عرصه مهدویت را سبب شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بین 40 تا 60 جلسه به منظور تعیین محورها و اعلام فراخوان و ... با حضور نهادهای حوزوی و دانشگاهی همکار برای برگزاری هر چه بهتر همایش برگزار می شود که این نیز برکات خود را دارد.

حجت الاسلام جعفری از اعلام محور همایش دوره شانزدهم در اختتامیه دکترین مهدویت امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: گرفتاری ها و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم نباید مانع از برگزاری باشکوه جشن های نیمه شعبان شود چراکه این جشن ها خود امید آفرین است البته می توان هزینه ها را مدیریت کرد و آن را صرف کمک به سیل زدگان و رفع دیگر مشکلات کرد.

انتهای پیام

captcha