آرامش مادر شهید مدافع حرم؛ پایان انتظار دوساله
کد خبر: 3804523
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

آرامش مادر شهید مدافع حرم؛ پایان انتظار دوساله

گروه شهرستان‌ها - فرزند برای والدین و به ویژه مادر خیلی عزیز است؛ هر چند او بزرگ شده باشد و به سن پیری هم برسد اما برای یک مادر او همیشه یک کودکی بوده که با دستان خودش پرورش داده و از شیره جانش با تمام محبت و عشقش به او داده است. وقتی صحنه وداع مادر شهید مدافع حرم «احمد جلالی نسب» را دیدم یاد جمله رهبر معظم انقلاب افتادم جایی که فرمود «خانواده‌ی شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند».

آرامش مادر شهید مدافع حرم؛ پایان انتظار دوسالهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، وقتی صحنه وداع مادر شهید مدافع حرم «حاج احمد جلالی نسب» در زمانی که پیکر فرزند عزیزش را روی دست گرفته بود تا در خاک قرار بدهد را دیدم و آرامش مادر را بعد از دو سال انتظار مشاهده کردم، یقین پیدا کردم به جمله رهبر معظم انقلاب که در 27 اردیبهشت سال 86 در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران خراسان بیان کرد «خانواده‌ شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند؛ با هیچ قشر دیگری در انقلاب، این مجموعه قابل مقایسه نیستند. ارزش آن مادران و پدران، آن همسران و فرزندان و بازماندگان که حرمت خون شهیدشان را حفظ کردند و خودشان با صبرشان، با گذشتشان مظهر دیگری شدند از فداکاری در پیشبرد اهداف انقلاب، این است که یکی از مؤثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر کشورند».

آرامش مادر شهید مدافع حرم؛ پایان انتظار دوساله

شما پدرم را نمی‌شناسید
برای درک بیشتر این جمله به سراغ خانواده شهید مدافع حرم «حاج احمد جلالی نسب»، شهید مدافع حرم روستای نمونه ایثارگری با داشتن 45 شهید در شهرستان خوشاب می‌روم، بزرگ مردی که قیل از شهادتش در جوانی پا روی نفسش گذاشت و به احترام درخواست پدر تحصیل در علوم حوزوی را رها کرد و در یک نانوایی مشغول به کار شد.
شهید احمد جلالی نسب، معاون عملیات یگان امنیتی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم و از فعالان و خادمان هیات رزمندگان اسلام و خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(ع) و مسجد مقدس جمکران بود ولی همیشه کارهایی را برای خدمت به مردم قبول می‌کرد که بعضی از پذیرش آن ها شانه خالی می‌کردند، او مسئول آبدارخانه هیات رزمندگان قم بود.
در تشییع و تدفین نمادین این شهید مدافع حرم شهرستان خوشاب در سلطان‌آباد، سال 95 حجت ‌الاسلام محمد جلالی نسب، فرزند این شهید گرانقدر یک جمله بیان کرد که همه گریستند، جمله کوتاه و مختصر بود ولی بسیار پر ارزش و معنادار«شما پدرم را نمی‌شناسید ولی برای تشییع شهید آمدید، اگر مثل من او را می‌شناختید یک چشمتان اشک خواهد بود و چشم دیگرتان خیره به عکس، از دست دادن حاج احمد‌ها برایمان مصیبت است».

آرامش مادر شهید مدافع حرم؛ پایان انتظار دوساله
بعد از گذشت دو سال با پیدا شدن پیکر این شهید گرانقدر در تفحص جدید در سوریه و بازگشتش به ایران در 24 فروردین سال جاری با تشییع باشکوه او در حرم حضرت معصومه(س) در زمانی که بسیاری هشتک«‎#من_یک_سپاهی_ام» را در فضای مجازی می‌زدند و بر روی تابوت او این جمله نقش بسته است مجددا به سراغ فرزندش می‌روم.
حجت‌الاسلام جلالی نسب با بیان اینکه در حال حاضر همه او می‌شناسند به خبرنگار ایکنا، گفت: هر کس بنده خدا باشد و خودش را برای خدا وقف کند، خدا پاداشش را می‌دهد و در نزد مردم عزیز می‌کند.
وی با بیان اینکه غم از دست دادن پدربزرگ جانبازم و از دست دادن پدرم برای مادریزرگم سخت بود، افزود: با بازگشت پیکر آن شهید غمی از غم‌های یک مادر کم شد و دلش کمی تسکین یافت.
وی افزود: پیکر مطهر شهید جلالی‌نسب، عصر روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه پس از طواف در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، اقامه نماز میت توسط آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور مسئولان استانی و کشوری و حضور جمعی از نیروهای مسلح، همرزمان، خانواده معظم شهدا، پیکر این شهید مطهر بر دوش مردم ولایتمدار و انقلابی قم از مسیر خیابان انقلاب اسلامی تا گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) تشییع و سپس در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

آرامش مادر شهید مدافع حرم؛ پایان انتظار دوساله

فرزند این شهید والا مقام با تقدیر از حضور همه مردم و مسئولان اضافه کرد: بعد از تشییع و تدفین دل‌های در انتظار خانواده شهید بعد از دو سال از زمان شهادتش در 22 آذر سال ۱۳۹۵ در نبرد با تروریست‌های تکفیری شهر تدمر سوریه کمی تسکین یافت.

برگزاری مراسم یادبود در روستای شم آباد
موسی‌الرضا جلالی نسب، برادر این شهید گرانقدر نیز به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از ویژگی‌های شاخص احمد احترام ویژه نسبت به پدر ومادرم و اقامه نماز اول وقت بود.
وی با بیان اینکه او کارها را به دور از چشم مردم و برای خدا انجام می‌داد، افزود: او با اینکه مسئول یگان امنیت استان قم بود و می‌توانست در قسمت‌های مختلفی خدمت کند ولی آبدارخانه هیات رزمندگان را برای خدمت به مردم و بخش نظافت حرم حضرت معصومه(س) را انتخاب کرده بود.
وی اضافه کرد: مراسم یادبود این شهید گرانقدر در شهرستان خوشاب روستای شم‌آباد، زادگاه این شهید والا مقام روز 5 شنبه 29 فروردین بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.
علی اکبر ملکی
انتهای پیام

captcha