پرداخت ۵ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3804528
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

پرداخت ۵ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات فطره، واجب و مستحب به کمیته امداد استان پرداخت‌ شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی، رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات به آن‌ها مصرف می‌شود، اظهار کرد: ۳۵ مبلغ در حوزه زکات و ۳۹۲ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: از مجموع ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات پرداختی مردم استان ۶۴ درصد برای تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمانی، ایجاد زمینه تحصیل، احداث، مرمت و بازسازی مسکن و تأمین معیشت نیازمندان پرداخت‌شده است.
رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان با اشاره به هزینه زکات پرداختی مردم استان در پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه، ادامه داد: ۳۶ درصد باقی مانده نیز صرف احداث، مرمت و بازسازی مساجد، خانه عالم، حسینیه و فاطمیه شده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مردم استان ۳۵۳ میلیون تومان زکات واجب و ۴ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان زکات مستحبی پرداخت کرده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت تبیین احکام زکات و موارد مصرف آن گفت: نمودار احکام کلی زکات بر اساس فتوای همه مراجع شامل زکات مستحبی و واجب تهیه و در اختیار عاملان زکات قرارگرفته است.
انتهای پیام

captcha