برگزاری آزمون مرحله نهایی «درس‌هایی از قرآن» در مازندران
کد خبر: 3804535
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

برگزاری آزمون مرحله نهایی «درس‌هایی از قرآن» در مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آزمون مرحله نهایی درس‌هایی از قرآن، عصر دیروز، ۲۷ فروردین‌ماه با حضور دانش‌آموزان استان مازندران برگزار شد.

برگزاری آزمون مرحله نهایی «درس‌هایی از قرآن» در مازندرانمحمود تنها، رئيس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: آزمون درس‌هایی از قرآن، مربوط به برنامه‌های حجت‌الاسلام قرائتی است که هر پنج‌شنبه از شبکه یک پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه در مرحله نهایی آزمون درس‌هایی از قرآن 4 هزار دانش‌آموز شرکت کرده‌اند، افزود: شرکت‌کنندگان این آزمون، دانش‌آموزانی از مقاطع تحصیلی متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم هستند که سوالات آنها نیز متفاوت طرح شده است.
رئيس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران درباره نحوه پذیرش دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون، تصریح کرد: برنامه درس‌هایی از قرآن مربوط به اول مهر تا پایان اسفندماه است که بيش از 100 هزار پاسخنامه در بيش از هزار مدرسه در اختیار  دانش‌آموزان قرار داده شد.
وی ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان موظف بودند هر هفته پس از برنامه درس‌هایی از قرآن، پاسخ سؤالات را به مدارس خود تحویل داده و پس از آن کسانی که برگزیده شده‌اند به مرحله نهایی این مسابقات راه یابند.
تنها با اشاره به توزیع یکهزار و ٨٠٠ جلد از کتاب درس‌هایی از قرآن، گفت: این کتاب چکیده سخنان حجت‌الاسلام قرائتی است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.
رئيس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: از بین دانش آموزان شرکت‌کننده در این مسابقه ١٢٠ نفر به‌‌عنوان نفرات برگزیده به كشور معرفی و تجليل می‌شوند.
انتهای پیام
captcha