عاملان ترور مأمور ناجا در زاهدان به دام افتادند
کد خبر: 3804539
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

عاملان ترور مأمور ناجا در زاهدان به دام افتادند

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: دو نفر از عاملان ترور سرگرد شهید غلامحسن جام‌دوست، پلیس راهور زاهدان، روز گذشته دستگیر شدند.

محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: دو نفر از عاملان ترور سرگرد شهید غلامحسن جام‌دوست، پلیس راهور زاهدان، روز گذشته دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: این دو نفر که قصد پیوستن به یک گروهک تروریستی در خارج از مرزها را داشتند، در بازجویی‌های اولیه به تمامی اقدامات انجام شده و در دست اقدام اعتراف کردند.
وی افزود: یکی از افراد دستگیر شده اعتراف کرده است که تعداد 14 گروه و کانال در فضای مجازی برای گروهک‌های تروریستی خارج مرز ایجاد کرده و تأمین منابع مالی آن‌ها را به اتفاق جذب نیرو برای این گروهک‌ها بر عهده داشت.
قنبری بیان کرد: این دو نفر قصد داشتند به خارج از کشور رفته و به عضویت یک گروهک تروریستی درآیند، بنابراین برای اثبات توانایی خود، پس از گذراندن دوره آموزش ترور، مأموریت پیدا کردند با برنامه‌ریزی، سرگرد جام‌دوست را به شهادت برسانند.
فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: افراد دستگیر شده چندین برنامه دیگر نیز در دست اقدام داشتند که بحمدالله به چنگ قانون گرفتار شده و به همه اقدامات انجام شده و در دست اقدام خود اعتراف کردند.
یادآور می‌شود، شهید جام‌دوست اهل روستای ابدال آباد تربت حیدریه، 18 دی‌ماه سال گذشته حین انجام ماموریت بر اثر تیراندازی راکبین یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان سعدی غربی زاهدان به شهادت رسید؛ در این عملیات تروریستی، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و روانه بیمارستان شد.

انتهای پیام

captcha