استفاده از ظرفیت طلاب جوان در تحقق بیانیه انقلاب
کد خبر: 3804563
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
قائم‌مقام مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت طلاب جوان در تحقق بیانیه انقلاب

گروه حوزه‌های علمیه ــ قائم‌مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر اعتماد بیشتر به نسل جوان در کادرهای مدیریتی، گفت: وجه غالب و نقطه کانونی مدیریت جامعه باید به سمت قشر جوان برود؛ به ویژه طلاب جوان باید در مسیر تبیین و گار علمی در زمینه بیانیه گام دوم مورد توجه قرار گیرند.

محمود رجبیآیت‌الله محمود رجبی، قائم‌مقام مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به نسل جوان اعتماد و اعتقاد ویژه‌ای دارند، گفت: ایشان معتقدند که آینده انقلاب و ایران با تلاش و کوشش این قشر رقم می‌خورد و جوانان محور تحقق نظام پیشرفته‌ اسلامی هستند.
وی اظهار کرد: شاید بتوان گفت بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه مفصلی بود که مقام معظم رهبری ارجاع به جوانان دادند و از حضور آنان در عرصه‌های مختلف و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت تمدن نوین اسلامی سخن گفتند.
عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خميني(ره) ادامه داد: آینده تمدن نوین اسلامی در دست جوانان است و نباید از این قشر غفلت کرد، بلکه باید استفاده حداکثری از آنان داشته باشیم، به خصوص طلاب جوان در زمینه تحقق فرمایشات رهبری و گام دوم انقلاب وظیفه تبیینی و علمی بیشتری برعهده دارند.
نقش جوانان در آینده تمدن اسلامی ایران
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های جوانان، گفت: کارهای انقلابی نیاز به صفای باطن دارد و این ویژگی و عشق به این نوع تلاش‌ها در جوانان وجود دارد؛ همچنین این قشر در دوره نشاط و شادابی هستند و آینده تمدن انقلاب اسلامی نیاز به روحیه جهادی دارد که این روحیه را می‌توان در جوانان یافت، چراکه افراد با سن بالا شاید توانایی به عهده گرفتن تمدن اسلامی در حد ایده‌آل را نداشته باشند.
رجبی بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های جوانان استعداد بالا و خلاقیت است که در عرصه‌های مختلف می‌توان از آن بهره برد و بیشترین پیشرفت ما در عرصه علم و فناوری مرهون تلاش جوانان این مرزوبوم است؛ نباید از سپردن مسائل مهم کشور به جوانان ترسید، چراکه تجارب گذشته مانند سال‌های جنگ تحمیلی نشان داد که اعتماد مسئولان به جوانان ثمر داده است.
قائم‌مقام مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: نسل اول انقلاب از سرمایه عظیم جوانان غافل مانده و باید از سال‌های پیش جایگزینی جوانان در کادرهای مدیریتی اتفاق می‌افتاد ولی ادامه این روند چالش‌هایی را برای کشور ایجاد کرده و می‌کند به همین دلیل رهبری بر حضور جوانان و همه مردم در بیانیه گام دوم تأکید فرمودند.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه اعتماد به نسل جوان در نگرش برخی افراد کم است و در این زمینه باید نگرش مسئولی تغییر کند، اظهارکرد: عده‌ای معتقدند افرادی که در پست مدیریتی قرار می‌گیرند باید سابقه کار و تجربه زیادی داشته باشند؛ بنده معتقدم باید از افراد با سن بالا در مقام مشاور بهره برد و وجه غالب و نقطه کانونی مدیریت جامعه باید به سمت قشر جوان برود و به جوانانی که صلاحیت‌های لازم را از جهات مختلف دارند میدان دهیم.
عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خميني(ره) یادآور شد: البته بهره‌گیری حداکثری از جوانان به معنای کنار گذاشتن افراد با تجربه نیست، بلکه باید در عرصه‌های مختلف به نظرات و تجارب افراد با سابقه توجه کرد؛ جوانان باید برای تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی و آینده کشور از گذشتگان بیاموزند و از تجاربشان استفاده کنند.
انتهای پیام

captcha