خدمات جهادگران شیرازی در مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3804596
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

خدمات جهادگران شیرازی در مناطق سیل‌زده

کانون خبرنگاران نبأ ــ با وقوع سیل در برخی مناطق کشور از جمله لرستان، خوزستان و شهر شیراز کانون فرهنگی رهپویان وصال از همان روزهای نخست وارد عمل شد و فعالیت خود را در حوزه خدمت‌رسانی آغاز کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ این کانون همچنان هم در هر سه نقطه سیل‌زده کشور مشغول فعالیت است و در ادامه روند فعالیت‌های عمرانی خود تا سروسامان گرفتن خانواده‌های سیل زده پای عهد خویش ایستاده است.

با وقوع سیل در دروازه قرآن شیراز، ۱۰ منزل در منطقه سعدی دچار آب‌گرفتگی شد که امدادرسانی توسط کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز آغاز شد و پس از سیل سعدی مشغول نجات جان افراد در این منطقه شدند.

با توجه به اینکه ۲۰۰ منزل در وقوع این سیل آسیب دید، گروه رهپویان بازسازی و تعمیر ۲۰ منزل را آغاز کرد که این فعالیت هم‌اکنون به پایان رسیده است و بازسازی سایر منازل دیگر با مشارکت سایر گروه‌ها در این منطقه آغاز شده است و بر اساس اعلام برنامه‌ریزی کانون بازسازی و تعمیر این منازل تا 15 خرداد سال جاری ادامه می‌یابد.

گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز همچنین به فعالیت‌ و خدمت‌رسانی در شهرستان پلدختر مشغول است و آشپزخانه‌ای برای طبخ روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در پلدختر تأسیس کرده است تا صبحانه آش رشته، و نهار و شام طبخ کند که در مجموع در این آشپزخانه ۴۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.۶۰ نفر نیز در قالب گروه‌های جهادی در این منطقه در حال پاک‌سازی منازل از گل‌ولای هستند که این فعالیت‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. این روند کمک رسانی تا 5 اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

خدمت‌رسانی این گروه جهادی برای سیل‌زدگان شامل استان خوزستان نیز شده است و برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان طبخ روزانه 10 هزار غذا در دستور قرار گرفته که از 5 اردیبهشت ماه آغاز و تا 25 اردیبهشت ادامه می‌یابد.

البته در استان خوزستان فعالیت‌ها تنها به طبخ غذای روزانه ختم نمی‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های کانون، بازسازی 100 واحد مسکونی از 5 اردیبهشت ماه آغاز و تا 20 شهریور ادامه می‌یابد.

علاقه‌مندان جهت مشارکت در این امور خیر می‌توانند مبالغ مورد نظر خود را به شماره کارت 6273811104975690 به نام رهپویان وصال واریز کنند و یا جهت همکاری می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی http://panel.rahpouyan.com/eform/&aid=336 اقدام به ثبت نام کنند.

محمد قاسمی 

انتهای پیام

captcha