عمر البشیر به زندانی در خارطوم منتقل شد
کد خبر: 3804676
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

عمر البشیر به زندانی در خارطوم منتقل شد

گروه بین‌الملل ـ دو منبع از خانواده عمر البشیر، رئیس‌جمهور مخلوع سودان اعلام کردند که وی ساعات پایانی شامگاه سه‌شنبه از محل حصر خانگی خود به زندان «کوبر» در شهر خارطوم، پایتخت این کشور منتقل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک منبع از زندان کوبر اعلام کرد که عمر البشیر در سلول انفرادی و تحت محافظت شدید قرار دارد.

عمر البشیر که روز پنجشنبه (22 فروردین‌‌ماه) از سوی ارتش این کشور عزل شد، از آن زمان تا شامگاه سه‌شنبه در مقر ریاست جمهوری قرار داشت و به شدت تحت محافظت بود.
 
ارتش سودان، عمر البشیر را پنجشنبه هفته گذشته پس از چند هفته تظاهرات در این کشور و در نهایت در پی تجمع یک هفته‌ای مردم مقابل مقر وزارت دفاع عزل کرد.
 
محمد عوض بن عوف، وزیر دفاع سابق سودان که فرمان عزل عمر البشیر را صادر کرد، یک روز پس از عهده‌داری ریاست شورای نظامی انتقالی سودان از این منصب کناره‌گیری و عبدالفتاح برهان عبدالرحمن را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. عبدالفتاح متعهد شده که طی دو سال آینده انتخابات را برگزار کند.

با این حال معترضان سودانی قول داده‌اند تا زمان انتقال قدرت به غیرنظامیان در خیابان ها بمانند و همچنان تحصنی گسترده در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور در جریان است. همچنین، تلاش ارتش برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع و مقر فرماندهی کل ارتش سودان بی نتیجه مانده و معترضان با عقب‌نشینی ارتش در برابر مردم به تدریج در حال رسیدن به خواسته‌های خود از جمله تشکیل دولت مدنی و کاهش دوره انتقالی در این کشور هستند.
 
انتهای پیام
captcha