رسانه‌ها با آگاه‌سازی و تولید فکر به حل مسائل اجتماعی کمک کنند
کد خبر: 3804709
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
نوذری:

رسانه‌ها با آگاه‌سازی و تولید فکر به حل مسائل اجتماعی کمک کنند

گروه فرهنگی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: رسانه‌ها و سمن‌ها در زمینه پیشگیری، آگاه‌سازی و تولید فکر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مسئولان را یاری کنند.

رسانه‌ها با آگاه‌سازی و تولید فکر به حل مسائل اجتماعی کمک کنند
به گزارش ایکنا از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام امروز با حضور در جمع خبرنگاران شرکت‌کننده در کارگاه دو روزه رسانه و آسیب‌های اجتماعی که در جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، توسط خانه مطبوعات و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، در حال برگزاری است، اظهار کرد: از مجموع جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام ۲۷ درصد را جوانان تشکیل می‌دهند که از میانگین ۲۵ درصدی کشور، بالاتر است.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی چندوجهی، پیچیده و مرتبط با هم هستند و ریشه و بستر تاریخی هم دارند، تصریح کرد: تنها راه حل این آسیب‌ها، ورود دانشگاه‌ها و مراکز علمی به این موضوعات است چون هر کجا که دانشگاه را به کمک گرفته‌ایم موفقیت‌هایی حاصل شده است.
معاون استاندار ایلام از تدوین سند توسعه‌ی اجتماعی استان خبر داد و گفت: در این سند سه رویکرد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت  دیده شده و کارهای خوبی از جمله تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور دانشگاهیان در زمینه‌‌ی آسیب‌های مختلف تشکیل شده است.
نوذری 4 آسیب اولویت‌بندی شده‌ی استان را برای مقابله ، اعتیاد ،  طلاق، خودکشی و حاشیه‌نشینی اعلام و اظهار کرد: در اعتیاد در رتبه 26 کشوری هستیم و  برای درمان معتادان 50 مرکز در استان فعال است و برنامه‌های دیگری از جمله ساماندهی معتادان و توانمندسازی آنان انجام شده و برنامه‌هایی اجرا شده که 130 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
وی گفت: ایلام در زمینه طلاق در رتبه 30 کشور قرار دارد و از هر 5.1 ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود ، اما در 5 سال اخیر شیب طلاق 2 برابر شده است.
نوذری در باره‌ی مسئله خودکشی در استان هم گفت: دلیل وجود این مسئله تاب‌آوری اجتماعی پایین است و استان ایلام در این زمینه نسخه‌ی اجتماعی خاص خود را می‌طلبد.
وی از کاهش 10 درصدی اقدام به خودکشی و کاهش 11 درصدی خودکشی منجر به فوت خبر داد.
معاون استاندار ایلام با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در این موضوع خیلی مهم است، تصریح کرد: دولت در این زمینه به نقش سمن‌ها اعتقاد کامل دارد و به تبع در استان ایلام نیز به خوبی زمینه ورود سازمان‌های مردم‌نهاد فراهم شده است چرا که هر جا کار به مردم واگذار شده موفق بوده‌ایم.
نوذری درباره حاشیه‌نشینی هم گفت: 7 درصد جمعیت استان حاشیه‌نشین است که عمدتا در مرکز استان زندگی می‌کنند و در مجموع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از حاشیه‌ها به مرکز سرایت می‌کنند و برای حل این مشکلات دو دفتر تسهیل‌گیری اجتماعی به عنوان شهرداران اجتماعی فعالیت می‌کنند.
وی از رسانه‌ها خواست در زمینه پیشگیری ، آگاه سازی و تولید فکر در مقابله با آسیب‌ها مسئولان را یاری کنند.
انتهای پیام
captcha