ترویج فرهنگ‌ نماز نسل جدید را در برابر آسیب‌ها مصون می‌کند
کد خبر: 3804711
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
حجت الاسلام کریمی‌تبار:

ترویج فرهنگ‌ نماز نسل جدید را در برابر آسیب‌ها مصون می‌کند

گروه فرهنگی ــ امام جمعه ایلام گفت: نماز و ترویج فرهنگ نماز اثرگذار و بیمه‌کننده نسل جوان و سایر اقشار مختلف در برابر هجمه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است.

ترویج فرهنگ‌نماز نسل جدید را در برابر آسیب‌ها مصون می‌کند
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام امروز در نشست شورای نماز استان ایلام اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز تلاش در راستای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی است و خوشبختانه در استان ایلام در زمینه فرهنگ نماز، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی وجود دارد که باید موردتوجه دستگاه‌های مرتبط و نهادهای فرهنگی قرار گیرد .
وی گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در یک تهاجم گسترده فرهنگی برای سقوط ارزش‌ها و باروهای دینی در بین نسل جوان به هر ابزاری متوسل می‌شوند و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این حوزه انجام داده‌اند .
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با تأکید بر اینکه نماز و ترویج فرهنگ نماز اثرگذار و بیمه‌کننده نسل جوان و سایر اقشار مختلف در برابر هجمه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: همه ما بر ضرورت‌های ترویج نماز آگاه هستیم اما باید در این زمینه اقدام عملی انجام و شورای اقامه نماز استان برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی انجام دهد .
کریمی‌تبار ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه‌های ترویج فرهنگ نماز آموزش با اساس و فلسفه نماز در دوران نوجوانی و کودکی است و مشکلاتی در اجرای اقامه نماز در سطح مدارس وجود دارد باید شناسایی و راه‌کارهای برطرف کردن این آسیب‌های باکار کارشناسی مرتفع شود .
وی عنوان کرد: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید نشست هماهنگی با آموزش‌وپرورش اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای مرتبط، تشکیل و در راستای برنامه‌ریزی مدون برای حضور طلاب و روحانیون در سطح مدارس برای اقامه نماز اقدام جدی صورت گیرد .
امام‌جمعه ایلام، در پایان با تأکید بر آماده کردن زیرساخت‌ها و فضای لازم در محل پارک‌ها و مراکز تجاری و تفرجگاه‌ها برای اقامه نماز جماعت، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات با توجه به‌قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال، تجهیز و فرشینه کردن و همچنین نظافت نمازخانه‌های پارک‌ها و فضاهای سبز است که شهرداری باید در این زمینه توجه جدی‌تری داشته باشد .
انتهای پیام
captcha