مراسم رژه امدادی ارتش در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 3804768
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

مراسم رژه امدادی ارتش در خرم‌آباد برگزار شد

گروه اجتماعی ـ به‌مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه امدادی ارتش در خرم‌آباد برگزار شد.

مراسم رژه امدادی ارتش در خرم‌آباد برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه امدادی ارتش در خرم‌آباد برگزار شد و یک‌صد دستگاه خودرو با تمام اقلام زیستی در میدان کریم‌خان خرم‌آباد رژه رفتند و طی این رژه دو هزار بسته غذایی یک‌ماهه که جهت سیل‌زدگان آماده شده، در سطح شهر با خودروهای ارتش جابه‌جا شد.
در این مراسم، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با تبریک روز ارتش و قدردانی از تلاش و خدمت خالصانه نیروهای مسلح در امدادرسانی سیل اخیر، گفت: ارتش محبوب دل مردم ایران است.
وی افزود: خدمت خالصانه و بی‌ادعای نیروهای مسلح به مردم باعث خشم و عصبانیت آمریکا و مایه سربلندی و رضایت ملت ایران اسلامی شد .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین اقتدار، اتحاد، اخوت و برادری نیروهای مسلح را باعث غضب و خشم آمریکایی‌ها دانست و اظهارکرد: این وحدت و برادری نیروهای مسلح همچنان باید حفظ شود.

راد خوش‌کنار، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 84 پیاده لرستان در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که در موج اول بارندگی در لرستان از سوم فروردین تمامی امکانات امدادرسانی در همان ساعت اولیه ارسال شد، گفت: در موج دوم بارندگی‌ها بنا به درخواست فرماندار نورآباد نفربرهای ارتش به این شهرستان اعزام شد کمااینکه در درود و بروجرد هم پادگان مهندسی 411 با تمام امکانات در کنار مردم بودند و در ایجاد سیل‌بند تعداد زیادی از روستاها را از غرق شدن نجات دادند.
وی با ذکر این مطلب که در 13 فروردین‌ماه ستاد بحران ارتش در پلدختر تشکیل شد، اضافه کرد: هفت هزار نیروی ارتش در سیل اخیر حضور داشتند به‌طوری که امکانات 400 دستگاه خودروی ارتش در اختیار مردم قرار گرفت.
خوش‌کنار انجام 420 ساعت با 750 سورتی پرواز توسط هوانیروز ارتش را از دیگر فعالیت‌های ارتش به سیل‌زدگان پلدختر و معمولان برشمرد و با ذکر این مطلب که دو بیمارستان صحرایی در پلدختر و معمولان توسط ارتش ایجاد شد، ادامه داد: در این بیمارستان‌ها 21 هزار نفر طبابت شده و 600 میلیون دارو توزیع شد.
وی با ذکر این مطلب که توسط گروه مهندسی 411 پل اصلی پلدختر مرمت شد و قایق‌های موتوری به روستای چم‌مهر و کونانی اعزام شدند، تصریح کرد: تعداد چهار کمپ در روستای چم مهر ایجاد و راه‌های دسترسی ایجاد شد این در حالی‌است که 400 خانوار سیل‌زده در مساجد و حسینیه منازل سازمانی لشگر 84 اسکان داده شد.

انتهای پیام

 

captcha