نیروهای مسلح ایران سیاسی نیستند
کد خبر: 3804824
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

نیروهای مسلح ایران سیاسی نیستند

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه اصفهان گفت:ارند نگاه به چپ و راست نداشته و در وادی خطوط سیاسی وارد نشدند، بلکه همواره دیدگاهی الهی بر مسئولیت خود داشته‌اند.

به مدد نیروهای نظامی قوی، دشمنان هرگز به فکر جنگ نظامی با ما نخواهند افتادبه گزارش ایکنا از اصفهان و به نقل از سایت امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم روز ارتش در اصفهان، با بیان اینکه روز ۲۹ فروردین یکی از ایام‌الله است، اظهار کرد: امام راحل در بیانیه‌ای که برای روز ۲۹ فروردین صادر کردند به سه موضوع نظر داشتند، چراکه در آن زمان برخی دوستان نادان و دشمنان سخنانی نادرست در ارتباط با ارتش بیان می‌کردند.
وی با بیان اینکه این افراد زمزمه انحلال ارتش را داشته و معتقد بودند که ارتش نهادی طاغوتی است و نمی‌تواند همراه ملت انقلابی باشد، افزود: این دوستان نادان همچنین بیان می‌داشتند که مردم نمی‌توانند با ارتش زمان طاغوت هماهنگ شوند.
امام جمعه اصفهان بیان داشت: سومین موردی که امام خمینی (ره) در آن زمان به آن توجه داشتند این بود که افرادی معتقد به ابقای ارتش اما بدون رعایت سلسله مراتب و درجه‌داری بودند، بدین معنا که پیروی از فرد بالادست در این نهاد معنایی ندارد.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در برابر افرادی که از انحلال ارتش و طاغوتی بودن آن سخن می‌گفتند به خوبی این مطلب را یادآوری کردند که پیکره این ارتش از فرزندان ملت ایران هستند، به نوعی که پدران و مادران آنها نیز انقلاب اسلامی ایران را شکل داده و دل خود آنها نیز برای دین و انقلاب می‌تپد.
امام خمینی (ره) از حامیان بزرگ ارتش و انسجام آن بودند
طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) یکی از حامیان بزرگ ارتش و انسجام آن بودند، تاکید داشت: بر این اساس امام راحل دستور دادند در روز ۲۹ فروردین ارتش با تجهیزات خود در شهرهای بزرگ حضور پیدا کرده و به مردم نیز فرمودند که باید از ارتشی که اکنون «ارتش اسلام» نام گرفته است استقبال کرده و به آن احترام بگذارند.
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در بخش دیگر از سخنان خود فرمودند که باید سلسله مراتب در ارتش رعایت شود، چراکه این امر لازمه نیروهای مسلح است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه با این بیان مهم امام راحل، ارتش جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری شد، تصریح کرد: در طول این ۴۰ سال ارتش کاملاً به وظیفه خود عمل کرده است؛ امام خمینی (ره) بسیاری از مسائل را با هوشیاری کامل پیش‌بینی کرده بودند، چراکه موقعیت نظامی کنونی ما در دنیا به برکت حضور ارتش در کنار دیگر نیروی مسلح است.
وی با مقایسه موقعیت اجتماعی و سیاسی ایران در دنیا با پیش از انقلاب اسلامی تاکید کرد: در اوایل انقلاب دشمنان ما تلاش خود را به کار بستند تا در دنیا کسی به ما سلاح نفروشد، اما اکنون دغدغه آنها این است که ما به کسی سلاح نفروشیم و این بدان معناست که موقعیت ما به طرز چشمگیری تغییر کرده است.
طباطبایی نژاد اظهار کرد: نیروهای مسلح ما شامل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و غیره به دلیل آنکه تحت امر ولی امر مسلمین فعالیت دارند نگاه به چپ و راست نداشته و در وادی خطوط سیاسی وارد نشدند، بلکه همواره دیدگاهی الهی بر مسئولیت خود داشته‌اند؛ امروز با افتخار اعلان می‌کنیم که قوی‌ترین نیروهای نظامی در منطقه و جایگاه هفتم نیروی مسلح دنیا را داریم و این جایگاه تنها از الهی بودن نهادهای مسلح ایران همچون ارتش ناشی می‌شود.
آمریکا و اسرائیل از موشک‌های دوربرد ما وحشت دارند
وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در زمان جنگ و هم پس از جنگ به واقع در کنار دیگر نیروهای مسلح به دفاع از انقلاب و نظام پرداختند، تصریح کرد: یک روز ما حتی گلوله آر پی‌جی نیز به اندازه کافی نداشتیم اما امروز آمریکا و اسرائیل از موشک‌های دوربرد ما وحشت داشته و اصرار بر کاهش برد آن دارد، اما ما به کوری چشم دشمنان تا هر جا که نیاز داشته باشیم برد موشک‌ها و مابقی سلاح‌های خود را تقویت می‌کنیم، همچنان که خداوند متعال به ما دستور داده است.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم نفرموده است که به چه تعداد سلاح داشته باشید بلکه می‌فرماید تا جایی که در توان دارید نیروهای مسلح خود را قوی کنید؛ این دستور الهی برای آغاز کردن جنگ نیست بلکه برای دفاع از خود در برابر خونخواران و مستکبران جهان و ترساندن دشمنان است تا جرأت جنگیدن با ما را نداشته باشد.
دشمنان هرگز به فکر جنگ نظامی با ایران نخواهند افتاد
وی اضافه کرد: خداوند را شاکریم که در گام نخست انقلاب نیروهای مسلح ما از سپاه، ارتش، نیروی زمینی، هوایی و دریایی به جای رسیده‌اند که قطعاً دشمن به وسیله کشورهای اطراف نمی‌تواند با ما مبارزه کند و ما آنچنان سیلی به دشمن زده‌ایم که هرگز به فکر جنگ با ما نخواهد افتاد؛ امیدواریم در جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی نیز آنها را محکوم کرده و به زمین بزنیم.
در مراسم رژه روز ارتش، فرماندهان نیروهای مسلح در اصفهان ابتدا با شهدا تجدید میثاق کرده و پس از آن مراسم با حضور آیت‌الله طباطبا‌ئی‌نژاد امام جمعه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امیر آذرافروز ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد، سردار استکی فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رضایی استاندار اصفهان، سردار فدا جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان و فرماندهان انتظامی استان اصفهان برگزار شد.
انتهای پیام

captcha