884 اثر در اولین جشنواره رسانه‌های کُردی پذیرش شد
کد خبر: 3804862
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

884 اثر در اولین جشنواره رسانه‌های کُردی پذیرش شد

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در مجموع 899 اثر در تمامی بخش‌ها به دبیرخانه اولین جشنواره رسانه‌های کُردی ارسال شده است که 884 اثر در نهایت پذیرش شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه گذشته، 28 فروردین ماه درجمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، اظهار کرد: زبان کُردی بسیار غنی است و جشنواره رسانه‌های کُردی نیز این توانایی را دارد که در سال‌های آینده به صورت بین المللی برگزار شود و آثاری از تمامی رسانه‌های کُردزبان دنیا را داشته باشیم.
وی افزود: یکی از ضرورت‌های هر حوزه فرهنگی و هنری، برگزاری کلاس‌های آموزشی است که در این جشنواره نیز چهار کلاس آموزشی برای خبرنگاران برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، آمار تعداد آثار رسیده در بخش‌های مختلف جشنواره مطبوعات کُردی را اعلام کرد و گفت: در بخش تیتر 13 اثر کُردی و 81 اثر فارسی، بخش گزارش 25 اثر کُردی و 120 اثر فارسی، بخش خبر 18 اثر کُردی و 32 اثر فارسی و بخش مصاحبه 44 اثر کردی و 81 اثر فارسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی ادامه داد: در بخش یادداشت و سرمقاله 69 اثر کُردی و 132 اثر فارسی، بخش طنز و کاریکاتور 8 اثر کُردی و 43 اثر فارسی، بخش طراحی و صفحه آرایی 35 اثر و بخش عکس و گزارش تصویری 69 اثر به این جشنواره ارسال شده است.
رستمی ذکر کرد: در مجموع 899 اثر در تمامی بخش‌ها به دبیرخانه جشنواره رسانه‌های کُردی ارسال شده است که 884 اثر در نهایت پذیرش شده‌اند؛ 13 اثر به دلایل فنی و 2 اثر نیز به دلیل رفع نکردن نقص در اثر حذف شده‌اند.
وی با اعلام اینکه در بخش جنبی جشنواره (شعار سال) نیز 71 اثر شامل 10 اثر کردی و 61 اثر فارسی به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: 40 اثر کردی و فارسی هم در بخش تخصصی دانشجویی به این جشنواره ارسال شده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: استان کردستان با 590 اثر و 124 شرکت کننده، بیشترین آمار ارسال اثر و شرکت کننده را به خود اختصاص داده و پس از آن استان کرمانشاه با 122 اثر و 32 شرکت کننده، آذربایجان غربی با 102 اثر و 31 شرکت کننده، ایلام با 42 اثر و 14 شرکت کننده، تهران با 13 اثر و 17 شرکت کننده و سمنان با یک اثر و یک شرکت کننده در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دومین جشنواره رسانه‌های کردی در سال آینده با ارسال تعداد بیشتری اثر به زبان کُردی برگزار شود.
انتهای پیام

captcha