حدود ۹۰ درصد از موسسات قرآنی استان خراسان رضوی در حوزه کودک فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3804904
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴

حدود ۹۰ درصد از موسسات قرآنی استان خراسان رضوی در حوزه کودک فعالیت می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل اتحادیه تشکل ها و مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: حدود ۹۰ درصد از موسسات قرآنی در استان در حوزه کودک فعالیت می‌کنند که بسیار کار مفید و سودمندی است، امام نکته قابل توجه این است که تمام فعالیت یک موسسه و تشکل نباید به حوزه کودک مختصر شود. و بر همین اساس همه آن اعتباری که از تهران برای موسسات تخصیص می‌یابد برای کار کودک نیست، بلکه به موضوعاتی مانند تفسیر، تولید انیمیشن، حضور در نمایشگاه و کارسازی مربیان تشکل‌ها نیز اختصاص دارد.

حدود ۹۰ درصد از موسسات قرآنی در استان در حوزه کودک فعالیت می‌کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت مجیدی بیلندی، مدیرعامل اتحادیه تشکل ها و مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی در افتتاحیه اولین جشنواره توانمندسازی موسسات فرهنگی، مردمی قرآن و عترت خراسان رضوی که ظهر امروز ۲۹فروردین ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد، در جمع مدیران موسسات و تشکل‌های قرآنی در خصوص هدف‌های جشنواره توانمند سازی موسسات اظهار کرد: در گذشته در خصوص قدردانی از موسسات و همچین در زمینه تخصیص بودجه به این تشکل‌ها، مقدار بودجه کمی که از سوی تهران برای این فعالیت در نظر گرفته گرفته و بین تمام موسسات تقسیم می‌شد.

وی ادامه داد: این روش که در گذشته به کار گرفته می‌شد، باعث شد که میان موسسه‌ای که با تمام توان فعالیت می‌کند و موسسه‌‌ای که چندان فعالیت موثری در زمینه‌های قرآنی ندارد، تعادل و عدالت برقرار نشود و به اندازه دغدغه‌های موسسات به آن‌ها اهمیت داده نشود.

مدیر عامل اتحادیه تشکل ها و مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی بیان کرد: بر همین اساس این جشنواره برگزار شد تا هر موسسه و تشکل قرآنی براساس میزان فعالیت و توانمندی خود اعتبار اخد کرده و حمایت شوند. این جشنواره در سال جاری با حدودا ۱۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد که از این مبلغ در حدودا ۵۰ میلیون تومان آن را سازمان اداره کل تبلیغات قرآن و عترت تامین کرده و باقی مانده این مبلغ را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اختصاص داده است.

مجیدی بیان کرد: حدود ۹۰ درصد از موسسات قرآنی در استان در حوزه کودک فعالیت می‌کنند که بسیار کار مفید و سودمندی است، امام نکته قابل توجه این است که تمام فعالیت یک موسسه و تشکل نباید به حوزه کودک مختصر شود. و بر همین اساس همه آن اعتباری که از تهران برای موسسات تخصیص می‌یابد برای کار کودک نیست، بلکه به موضوعاتی مانند تفسیر، تولید انیمیشن، حضور در نمایشگاه و کارسازی مربیان تشکل‌ها نیز اختصاص دارد.

وی افزود: معتقد هستم که اگر تنها ۱۰۰ یا ۲۰۰ موسسه در چار چوب برنامه‌های تعریف شده خود فعالیت کند، ما قطعا به نتیجه مفید و سودمندی معادل فعالیت ۵۰۰ موسسه قرآنی در استان خواهیم رسید. بنابراین موسساتی که فعالیت مفید و سودمندی دارند و معادل چندین موسسه نتیجه‌بخش هستند باید مورد تقدیر قرار بگیرند و دیده شوند.

مدیر عامل اتحادیه تشکل ها و مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این جشنواره در قالب موسسات قرآنی این است که به تمدن سازی برای انقلاب برسیم. این هدف در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان اهداف مهم معرفی شده و قطعا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در انقلاب اسلامی به دنبال تمدن سازی نرویم قطعا دچار مشکلات بزرگی خواهیم شد. مهم‌ترین عامل برای رسیدن تمدن سازی، کارسازی است.

وی ادامه داد: آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در جشنواره توانمند سازی موسسات قرآنی ۱۵ اردیبهشت ماه است. آن بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی به موسساتی اختصاص خواهد یافت که تا قبل از تاریخ مشخص شده ثبت‌نام کرده و در آن جشنواره حضور داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه تشکل ها و مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی بیان کرد: ما ۱۶ سال سابقه برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان را داریم. در همین جشنواره ‌هاست که بسیاری از موسسات توانمندی‌های خود را نشان می‌دهند.

انتهای پیام

captcha