تلاوتی فراتر از توان با توجه به شرایط موجود
کد خبر: 3804932
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
هادی موحدامین بیان کرد:

تلاوتی فراتر از توان با توجه به شرایط موجود

گروه مسابقات ــ نماینده ایران در مسابقات مالزی با بیان اینکه نسبت به شرایط موجود فکر نمی‌کردم از لحاظ صوتی این تلاوت را اجرا کنم، گفت: پیش‌بینی من پایین‌تر از این بود که خدا لطف کرد و تلاوتی فراتر از انتظار خودم با توجه به شرایطی که گفته شد، انجام دادم.

تلاوتی فراتر از توان، با توجه به شرایط موجود

هادی موحدامین، نماینده ایران در شصت و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی، در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، در مورد تلاوت خود در این دوره از مسابقات، با اشاره به اینکه از فاصله 160 روز تا مسابقات به صورت روزشمار زمان گذاشته بود اما برخی مشکلات باعث شد تا بر اساس برنامه پیش نرود، گفت:‌ تا قبل از مسابقات و براساس مشاوره‌هایی که دریافت کرده، بنا را بر صوت و لحن گذاشته بودم، اما به محض ورود به مالزی متوجه شدم که تجوید و فصاحت 60 نمره و صوت نیز 15 نمره دارد. در حالی که در ایران تجوید و فصاحت مجموعاً 35 نمره دارد.
وی با اشاره به اینکه تغییرات در آیین‌نامه را دیر متوجه شده است، افزود: رویکردم از لحاظ فنی و در مجموع کل تلاوت تغییر کرد ، استراتژی من بیات بیات دو اکتاوی ردیف مصطفی اسماعیل، در ادامه حجاز، نهاوند، رست و اگر وقت می‌کردم «سه گاه» را نیز اجرا می‌کردم که در رست وقت به پایان رسید.
موحدامین تصریح کرد: آیین‌نامه به قاری این اجازه را نمی‌دهد که هرگونه بخواهد تلاوت کند. آیین‌نامه دارای حد و حدود است و باید آن را رعایت کرد. بنابر این دست قاری را می‌بندد. اینکه می‌گویم اگر شرایط مهیا بود دو برابر قوی‌تر از این می‌توانستم تلاوت کنم، واقعاً توان آن را داشتم. من حدود 40 روز کاملاً‌ بیمار بودم و توان هیچ تمرینی نداشتم. در این ایام با استاد راهنما که جلسه می‌گذاشتم، توان اجرای تمرینات را نداشتم و همین کار را خیلی عقب انداخت و اصل کارهای تمرینی ما از ایام نوروز آغاز شد.
نماینده ایران در شصت و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با اشاره به اینکه تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم تمرین سکوت برای تقویت صدا بود، همه اینها در حالی است که کارهایی که از لحاظ صوتی همه شرکت کنندگان در مسابقات باید انجام دهند، من باید بسیار بیشتر انجام می‌دادم؛ چرا که در خاطره خودم فلج شدن تارهای صوتی را داشتم و بعد از درمان، صددرصد نیز بازیابی نشد.
وی اظهار کرد: موضوع دیگر نیز این است که شب قبل از اجرا تنها سه ساعت خواب داشتم، لذا با توجه به این موضوعات فکر نمی‌کردم از لحاظ صوتی این تلاوت را اجرا کنم. پیش‌بینی من پایین‌تر از این بود که خدا لطف کرد و تلاوتی فراتر از انتظار خودم با توجه به شرایطی که گفته شد، انجام دادم.
موحدامین در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگار ایکنا در مورد دیگر رقبای خود بیان کرد:‌ در شب چهارم مسابقات، تلاوت قاریان را نشنیدم؛ چرا که در قرنطینه قبل از اجرا بودم، اما به طور کلی نمایندگان کشورهای فیلیپین و مالزی رقبای اصلی هستند. البته نماینده مصر نیز هنوز تلاوت نکرده است. نماینده کشور عراق نیز تلاوت متوسطی داشت.
نماینده ایران در شصت و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی در پایان با بیان اینکه آن تلاوتی که خودش دوست داشته باشد، انجام نداده است، گفت: آمادگی صوت در لحظه بسیار مهم است. در حالی که در روزهای قبل از لحاظ صوتی عالی بودم. با توجه به اینکه نگران صدا بودم، همین نیز تأثیر گذاشته بود. من باید قرعه را بعد از مشخص کردن، تمرین می‌کردم اما امکان این کار وجود نداشت و ممکن بود کار بدتر شود، با این وجود صدا بیشتر از حد تصور یاری کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha