اهميت عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در مفهوم انتظار
کد خبر: 3804971
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

اهميت عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در مفهوم انتظار

گروه سياست و اقتصاد- نهج‌البلاغه کتاب آرمان‌های امام زمان (عج) است یک منتظر واقعی باید با نهج‌البلاغه و عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و حمایت مستضعفان رابطه مستقیم داشته باشد در غیر این صورت نمی‌تواند خود را منتظر واقعی حضرت حجت (عج) بداند.

اهميت عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در مفهوم انتظار

به گزارش ايكنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک میلاد منجی عالم بشریت (عج) اظهار کرد: منتظران واقعی تشنه اقامه نماز و تحقق عدالت هستند و مقابل ظلم ظالمان ایستادگی می‌کنند اگر قابل هدایت باشند خداوند آن‌ها را به راه راست هدایت می‌کند در غیر این صورت با ظلم آن‌ها مبارزه می‌کند.
خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: نهج‌البلاغه کتاب آرمان‌های امام زمان (عج) است یک منتظر واقعی باید با نهج‌البلاغه و عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و حمایت مستضعفان رابطه مستقیم داشته باشد در غیر این صورت نمی‌تواند خود را منتظر واقعی حضرت حجت (عج) که عصاره انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) است، بداند.
وی بابیان اینکه روز میلاد امام زمان (عج) روز سربازان گمنام حضرت حجت نیز نامیده می‌شود، گفت: عزیزانی که زحمات زیادی متحمل می‌شوند و پشت‌صحنه امنیت نظام را پاسداری می‌کنند، بدون نام و نشان در حال خدمت به انقلاب هستند و زمینه امنیت کشور را علی‌رغم وجود همه دشمنان این مرزوبوم فراهم کرده‌اند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: آن‌هایی که دلباخته فرهنگ و تمدن غرب هستند باید نگاهی هم به جنایت‌های آمریکایی‌ها داشته باشند؛ فرهنگ و تمدن غرب را باید در جنایات آن‌ها در لبنان، غزه، یمن، سوریه، افغانستان، عراق و پاکستان مشاهده و مطالعه کرد.
وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب و پس از انقلاب و دوران هشت‌ساله دفاع مقدس نمونه‌های بارزی از جنایات آمریکایی علیه کشورمان را شاهد بودیم، کشتاری که با وبا و طاعون علیه مردم ایران در طول تاریخ به راه انداخته‌اند نمونه‌هایی از همه جنایات این کشور است.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: امروز قدرت اقتصادی، نظامی و نیروی انسانی آمریکا در حال افول است و همه شاخص‌های یک جامعه ماندگار را از دست ‌داده است و این چیزی است که تحلیل‌گران داخلی این کشور بیان کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اما عده‌ای هستند که ذلت در مقابل مستکبران را می‌پسندند و قرآن زبان حال آن‌ها را این‌گونه می‌گوید که وقتی به آن‌ها گفته می‌شود بیایید همراه دین خدا باشید و در مقابل مستکبران ایستادگی کنید، بهانه‌جویی و مانع‌تراشی می‌کنند.
خطیب جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: آن‌ها باور ندارند که خدا می‌فرماید ما بساط آن‌ها را برمی‌چینیم؛ به خاطر همین در مقابل مستکبران جهان ذلت نشان می‌دهند.

انتهای پيام

captcha