احساس حضور امام زمان(عج)؛ اولین ویژگی انسان منتظر
کد خبر: 3805010
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

احساس حضور امام زمان(عج)؛ اولین ویژگی انسان منتظر

گروه معارف ــ مدرس حوزه علمیه زینبیه سراوان گفت: اولین ویژگی انسان منتظر «احساس حضور» است؛ درست است که امام زمان(عج) ظاهر نیستند و هر کسی نمی‌تواند ایشان را به چشم ببیند، اما حیّ و حاضر هستند و ما باید این حضور را احساس کنیم.

سیما گودرزی، مدرس حوزه علمیه زینبیه سراوان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: آمدن منجی مسئله مشترک همه ادیان است؛ در همه ادیان این اعتقاد وجود دارد که فردی به‌عنوان مصلح و منجی ظهور خواهد کرد و به این واسطه جهان پر از عدل و داد خواهد شد.
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال در آیین زرتشت، نام منجی نهایی زمین، سوشیانت است؛ در میان یهودی‌ها نیز این اعتقاد وجود دارد که ماشیح یا مسیح ظهور خواهد کرد و وضع جهان را در حالی که به انحطاط کشیده شده و بشریت پا در ورطه هلاکت گذاشته است، بهبود می‌بخشد.
مدرس حوزه علمیه زینبیه سراوان بیان کرد: در دین اسلام نیز مسئله ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج)، وجه مشترک تشیع و تسنن است و تنها اختلافی که وجود دارد در مورد تولد امام است.
وی افزود: اهمیت مسئله ظهور به اندازه‌ای است که از همه ائمه(ع) در مورد آن حدیث نقل شده است؛ همچنین نکته دیگری که از احادیث و روایات استنباط می‌شود، شخصیت والای امام زمان(عج) است، به‌طوری که حضرت اباعبدالله(ع) می‌فرمایند اگر دوران حضرت مهدی(عج) را درک می‌کردم، تمام عمر به ایشان خدمت می‌کردم.
گودرزی اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد، این است که ما منتظر واقعی حضرت(عج) باشیم؛ یعنی وظایف و تکالیف خود در دوران غیبت را بدانیم و خود را برای ظهور ایشان آماده کنیم.
وی ادامه داد: اولین ویژگی انسان منتظر «احساس حضور» است؛ درست است که امام زمان(عج) ظاهر نیستند و هر کسی نمی‌تواند ایشان را به چشم ببیند، اما حیّ و حاضر هستند و ما باید این حضور را احساس کنیم، بدانیم که ایشان بر اعمال ما نظارت دارند.
این مدرس حوزه علمیه بیان کرد: اگر انسان‌ها یقین داشته باشند که امام زمانشان حیّ و حاضر بوده و بر اعمال و رفتارشان نظارت دارد، کمتر دچار معصیت شده و بیشتر حواسشان جمع است.
گودرزی افزود: کسی می‌تواند خود را منتظر بنامد که در لحظه لحظه زندگی خود، وظیفه و تکلیفی را انجام دهد که امام زمان(عج) در آن لحظه انتظار دارد؛ چنین کسی گناه نمی‌کند و همیشه به آینده امیدوار است.

انتهای پیام

captcha