ظلم علامت ظهور است نه علت آن
کد خبر: 3805021
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

ظلم علامت ظهور است نه علت آن

گروه معارف ـ نماینده ولی‎فقیه در لرستان در تشریح مشخصات منتظران ظهور، گفت: منتظران ظهور امام زمان(عج) معتقدند که ظلم علامت ظهور است نه علت ظهور کمااینکه اشتباه انجمن حججیه این است که ظلم را علت ظهور می‌دانند.

مآیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه خرم‎آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تشریح مشخصات منتظران واقعی ظهور، اظهارکرد: در طول تاریخ عده‌ای از افراد به نام امام زمان(عج) نسبت‌های دروغی به آن حضرت داده‌اند.
وی با ذکر این مطلب که وهابیت و بهائیت برای قیچی کردن اسلام و مسلمانان ایجاد شده است، اضافه کرد: وهابیت در اهل سنت و بهائیت در عالم تشیع هستند که تفکرات غلط و انحرافی راجع‌به امام زمان(عج) دارند.
آیت‌الله میرعمادی مراقبت از فرهنگ مهدوی را امری ضروری دانست و افزود: مشخصات منتظران ظهور را باید شناخت.
شبهه و انحراف در عقاید منتظران تاثیرگذار نیست
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به تشریح مشخصات منتظران واقعی ظهور پرداخت و با ذکر این مطلب که منتظران ظهور از نظر ایمان و عقیده محکم هستند، تصریح کرد: هیچ‌گونه شبهه و انحراف در عقاید منتظران تاثیرگذار نیست.
امام جمعه خرم‌آباد به دیگر ویژگی‌های منتظران واقعی ظهور پرداخت و گفت: منتظران ظهور معتقدند امام‌ زمان(عج) از نسل حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزند امام حسن‌عسگری(ع) است که در حال حاضر در دوران غیبت به سر می‌برد.
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که امام زمان(عج) ذریه رسول اکرم(ص) است، اضافه کرد: حکومت امام زمان(عج) حکومت صالحان است و افراد سالم حاکم و وارث زمین می‌شوند.
وی با ذکر این مطلب که منتظران واقعی ظهور معتقدند امام زمان(عج) در عصر غیبت حضور دارد اما ظهور ندارد، خاطرنشان کرد: معنای غیبت عدم ظهور است نه عدم حضور.
ظلم علامت ظهور است نه علت آن
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که مردم در عصر غیبت از حصور امام زمان(عج) بهره می‌برند، تصریح کرد: منتظران ظهور امام زمان(عج) معتقدند که ظلم علامت ظهور است نه علت ظهور کمااینکه اشتباه انجمن حججیه این است که ظلم را علت ظهور می‌دانند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که منتظران واقعی ظهور همواره در حال آماده‌باش هستند، تصریح کرد: انتظار به‌معنای سکوت نیست بلکه به‌معنای آماده‌باش از تمام جهات است این در حال‌ است که در روایت آمده است که منتظران ظهور مانند کسی است که در رکاب رسول خدا(ص) به شهادت رسیده است.
امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که منتظران واقعی ظهور اهل تعبد هستند نه اهل وقت تنگ کردن، افزود: منتظران ظهور دیدار با امام زمان(عج) را باور دارند اما زودباور نیستند.
ولایت فقیه در انتظار ظهور نهفته است
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که منتظران واقعی ظهور معتقد به اصل ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: منتظران ظهور معتقدند که در عصر غیبت، رهبری جامعه به دست فقیه جامع‌الشرایط است ولایت فقیه در انتظار ظهور نهفته است و کسانی‌که انتظار ظهور را می‌کشند باید فقیه جامع‌الشرایط را بپذیرند.

انتهای پیام

captcha