پرداخت ۶ میلیارد تومان کمک مردمی از طریق مراکز نیکوکاری همدان
کد خبر: 3805118
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

پرداخت ۶ میلیارد تومان کمک مردمی از طریق مراکز نیکوکاری همدان

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: ۳۵ مرکز نیکوکاری برای رفع مشکلات نیازمندان در بخش کمک‌معیشت، جهیزیه و درمان با کمیته امداد استان همدان همکاری دارند که در سال ۹۷، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این نهاد کمک کرده‌اند.

پرداخت 6 میلیارد تومان کمک مردمی از طریق مراکز نیکوکاری همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، جمشید محمدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در سطح استان شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت از طریق خیران همان محل و منطقه هستیم، ادامه داد: در حال حاضر 35 مرکز نیکوکاری با کمیته امداد استان همدان همکاری دارند.
وی در مورد فرآیند شکل‌گیری مراکز نیکوکاری گفت: این مراکز با ترکیبی از معتمدان محلی و افراد دارای دغدغه رفع محرومیت در محله‌ها، با اولویت هیئت‌امنای مساجد و نخبگان محلی ایجاد می‌شود و نماینده‌ای را انتخاب و مجوز از سوی کمیته امداد برای مرکز به‌عنوان امین این نهاد صادر می‌شود.
وی در ادامه توضیح داد: مرکز نیکوکاری برای رفع مشکلات نیازمندان در بخش کمک‌معیشت، جهیزیه، مسکن و درمان با کمیته امداد استان همدان همکاری داشته‌اند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان همچنین گفت: کمیته امداد برای اینکه بتواند از نقش اجتماعی مساجد به‌عنوان یک کارکرد بالقوه استفاده کند، مراکز نیکوکاری مسجد محور را برای مردمی شدن کمیته امداد پیش‌بینی کرد.
محمدی ادامه داد: در 12 ماهه سال 97 خیران همدانی 6 میلیارد و 200 میلیون تومان به مراکز نیکوکاری در زمینه‌های جهیزیه، درمان و کمک‌معیشت نیازمندان کمک کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از سال 92 شروع به فعالیت کرده‌اند، گفت: در سال 96 مراکز نیکوکاری چهار میلیارد و 300 میلیون تومان جمع‌آوری و به نیازمندان کمک کرده‌اند.
محمدی با اشاره به اینکه انعطاف بالا در جذب اعتبارات، دسترسی مناسب، به حداقل رساندن بوروکراسی اداری، سرعت عمل و پیشگیری قبل از وقوع بحران برای افراد نیازمند را از دیگر مزیت‌های مراکز نیکوکاری است، افزود: کمیته امداد در کنار مراکز نیکوکاری، با مؤسسات خیریه ارتباط خوبی دارد و تعامل با خیریه‌ها اثربخشی خوبی در پی داشته است.
وی ادامه داد: در این مراکز نیکوکاری همه افراد با هر توان و تخصصی می‌توانند مشارکت کنند و محله به‌عنوان یک هویت ویژه ظرفیت استقبال از این مشارکت‌های مردمی را در قالب مفاهیمی چون «حق همسایگی» دارد.
انتهای پیام

captcha