برگزاری چهار کارگاه آموزشی حوزه رسانه در کردستان
کد خبر: 3805121
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

برگزاری چهار کارگاه آموزشی حوزه رسانه در کردستان

گروه فرهنگی ــ دبیر اجرایی نخستین جشنواره منطقه‌ای رسانه‌های کُردی از برگزاری چهار کارگاه آموزشی در بخش های خبر و تیتر، گزارش و مصاحبه، صفحه‌آرایی و گرافیک و یادداشت و سرمقاله همزمان با برگزاری جشنواره «رسانه‌های کُردی» در سنندج خبر داد.

برگزاری چهار کارگاه آموزشی حوزه رسانه در کردستانشیروان یاری، دبیر اجرایی نخستین جشنواره منطقه‌ای رسانه‌های کُردی در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره آبان ماه سال ٩٧ اعلام شد، اظهار کرد: با توجه به هدف و راهبرد جشنواره قرار بود تنها آثاری که به زبان کُردی در رسانه ها منتشر شدند مورد پذیرش قرار گیرند.
وی افزود: از آنجا که عمل به راهبرد مذکور منجر به حذف آثار ارسال شده اهالی رسانه استان‌های ایلام و کرمانشاه می‌شد، تصمیم گرفته شد در نخستین دوره جشنواره آثار ارسال شده به زبان فارسی هم پذیرش شود.
یاری با اشاره به بخش‌های جنبی این جشنواره بیان کرد: از جمله برنامه‌های این جشنواره برگزاری چهار کارگاه آموزشی در بخش‌های خبر و تیتر، گزارش و مصاحبه، صفحه آرایی و گرافیک و یادداشت و سرمقاله است.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره منطقه‌ای رسانه‌‌های کُردی عنوان کرد: اساتید این دوره های آموزشی متشکل از علیرضا کتابدار، فریدون صدیقی، محمود مختاریان و شفیع بهرامیان است.
وی به داوران جشنواره نیز اشاره و بیان کرد: فریدون صدیقی، محمود مختاریان و علیرضا کتابدار در بخش فارسی و منصور ساعی، شفیع بهرامیان و ابراهیم محمدحسینی کار داوری بخش کردی این جشنواره را عهده دار هستند.
یاری زمان برگزای این جشنواره را دهه اول اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد و یادآور شد: همزمان با برگزای جشنواره رسانه های کردی نمایشگاه مطبوعات نیز در بخش جنبی جشنواره دایر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha