معنای واقعی انتظار در جامعه ترویج داده شود
کد خبر: 3805209
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

معنای واقعی انتظار در جامعه ترویج داده شود

گروه معارف ــ امام جمعه یزد با بیان اینکه باید معنای واقعی انتظار در جامعه ترویج داده شود، افزود: انتظار در شرایط فعلی به این معناست که دست نیازمندان و مستضعفان گرفته شود و برای نجات آنها از مشکلات حرکت کنیم.

معنای واقعی انتظار در جامعه ترویج داده شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز، 31 فروردین ماه در دیدار با جمعی از خادمان مهدوی یزد با اشاره به اینکه معنای انتظار این نیست که ما بنشینم و منتظر بمانیم تا زمان ظهور فرا برسد اظهار کرد: این تفکری است که برخی از فرقه‌هایی از آن پیروی می‌کردند و اعتقاد داشتند که باید دست روی دست گذاشت و بگذاریم گناه‌ها توسعه پیدا کند چون امام زمان وقتی ظهور می‌کنند که زمین پر از ظلم و جور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این حرف کاملاً نادرست است بیان کرد: زمانی هم تعبیر ما از انتظار این است که ما زمینه لازم را فراهم کرده و مردم را به پیشرفت و انقلابی بودن مشتاق کنیم و آرمان‌های امام زمان را به آنها بیان نماییم.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد معنای منتظر بودن را زمینه‌سازی برای ظهور حضرت دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب سعی بر آماده‌سازی مردم برای ظهور داشت و مقام معظم رهبری هم در این راه حرکت می‌کنند.
ناصری‌یزدی با اشاره به اینکه هر کسی که در زمینه مهدوی فعالیت دارد باید به انقلاب و ولایت متصل شود گفت: الان کشتی‌بان انقلاب ما ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است و همه باید در این مسیر قرار گیریم.
امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه دعاخواندن و زیارت خواندن بخشی از مسیر انتظار است گفت: نباید ما به دعا خواندن و زیارت داشتن اکتفا کنیم و در عمل کاری برای ظهور حضرت نکنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید معنای واقعی انتظار در جامعه ترویج داده شود تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند از انحراف‌ها در انتظار پرهیز شود همین است که یک موقع در بین مردم ترویج داده نشود که برای انتظار باید تنها دعا خواند و هیچ کاری انجام نداد.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه انتظار در شرایط فعلی به این معنی است که دست نیازمندان و مستضعفان گرفته شود و برای نجات آنها از مشکلات حرکت کنیم، بیان کرد: در زمان حاضر کمک به سیل‌زدگان و رفع مشکلات آنها با هدف رضای خدا و امام زمان(عج) قطعاً کاری که منتظران حضرت باید انجام دهند.
ناصری یزدی افزود: منتظر امام زمان(عج) نمی‌تواند بی‌حرکت و منفعل باشد بلکه همیشه باید در زیر چتر ولایت حرکت کند و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کند و در تعالیم و آموزش‌ها هم باید ترویج این فرهنگ به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha