ارائه خدمات ۱۶ خادم یزدی در مسجد جمکران
کد خبر: 3805214
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

ارائه خدمات ۱۶ خادم یزدی در مسجد جمکران

گروه معارف ــ رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد گفت: ۱۶ خادم افتخاری با هزینه خودشان هر هفته پنجشنبه‌ها به مسجد مقدس جمکران عزیمت و در آنجا به ارائه خدمت به زائران می‌پردازند.

Fبه گزارش ایکنا از یزد، محمود رستگاری، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد صبح امروز، 31 فروردین ماه در دیدار جمعی از خادمان مهدوی استان با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: در بخش فعالیت‌های آموزشی که در طول سال انجام می‌شود، از سطوح پیش دبستانی تا عالی‌ترین سطح دانشگاه برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.
رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد بیان کرد: علاوه بر این، دو دوره تربیت مدرس برای تربیت مربی عمومی و دوره تربیت کودک و نوجوان است که یک دوره آن در سال 97 اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه اکثر گروه‌ها در فضای مجازی حضور دارند و فعالیت می‌کنند گفت: علاوه بر این، مرکز تخصصی مهدویت هم در حوزه فضای مجازی فعالیت‌های مخلتفی انجام می‌دهد.
رستگاری افزود: برگزاری سه‌شنبه‌های مهدوی یکی از فعالیت‌هایی است که در طول سال برگزار می‌شود که بیشترین فعالیت آن توسط کانون‌های مهدوی دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: هر هفته 16 نفر به عنوان خادمان افتخاری با هزینه خودشان به مسجد مقدس جمکران عزیمت می‌کنند و در این مسجد مقدس به فعالیت و خدمت می‌پردازند و هر هفته پنجشنبه‌ها خدمت مسجد مقدس جمکران توسط خدام یزدی انجام می‌شود.
رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد تصریح کرد: دعای ندبه و زیارت آل‌یاسین صبح و عصر جمعه توسط کانون‌های مساجد، نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی در مناسبت‌های خاص از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در زمینه مهدویت در یزد برگزار می‌شود.
رستگاری برگزاری نشست‌های مهدوی در بخش‌های مختلف از جمله کانون‌های فرهنگی و مهدوی بهزیستی و کمیته امداد، نشست‌های مهدوی در مدارس برای اولیای دانش‌آموزان، در دانشگاه‌ها با موضوع گفتمان مهدوی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که در راستای ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه برگزار می‌شود.
وی در ارتباط با برنامه‌های نیمه شعبان امسال گفت: برنامه‌های جشن نیمه شعبان سال‌های سال است که با حضور پرشور مردم و به صورت کاملا مردمی برگزار می‌شود و بیشتر هدف حضور تشکل‌ها، در راستای هدایت جشن‌ها به سمت ارزش‌های دینی است.
رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد افزود: توصیه شده که برنامه‌ها عالمانه، متکی به ارزش‌های دینی و روایات باشد و با حفظ شادی و نشاط، مغایر ارزش‌های دینی نباشد.
وی گفت: بر اساس مصوبه اسفندماه، 36 برنامه در سه بخش عمومی، اختصاصی و علمی آموزشی تدوین شد و به تمامی کانون‌ها و تشکل‌های مهدوی ابلاغ شد.
رستگاری ادامه داد: توجه به مراسم احیای شب نیمه شعبان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، آذین‌بندی شهر و طرح پرسش چه کنم تا امام زمان زودتر ظهور کنند و من جزو یارانشان باشم، سه محور اصلی برنامه‌هایی است که امسال در نیمه شعبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha