مهجوریت قرآن، ریشه بسیاری از مشکلات جهان اسلام است
کد خبر: 3805286
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
حافظ قرآن اردنی در گفت‌وگو با ایکنا:

مهجوریت قرآن، ریشه بسیاری از مشکلات جهان اسلام است

گروه بین‌الملل ـ وحید منور عزمی، حافظ کل قرآن از کشور اردن، مهجوریت قرآن و دوری از تعالیم و آموزه‌های کلام وحی را ریشه بسیاری از مشکلات و چالش‌های جهان اسلام دانست.

حافظ قرآن اردنی در گفت‌وگو با ایکنا:
وحید منور عزمی، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان این مطلب گفت: فهم و درک نادرست آیات قرآن، مهجوریت کلام وحی و تفسیر به رأی قرآن، ریشه بسیاری از مشکلاتی است که مسلمانان در اقصی نقاط جهان اسلام با آن مواجه هستند.

وی به نقش و جایگاه مهم قرآن در تحکیم وحدت میان ملت‌های مسلمان اشاره کرد و گفت: قرآن باید مدار وحدت امت اسلام باشد و اینکه در حال حاضر این اتفاق نیفتاده، دلیلش دوری پیروان مذاهب اسلامی از قرآن و بی‌توجهی به نقش وحدت‌آفرینی آن است.

این حافظ کل قرآن در زمینه آموزش کلام وحی از طریق شبکه‌های مجازی تأکید کرد: من معتقدم که فضای مجازی نقش بسیار تأثیرگذاری در آموزش قرآن دارد و باید تا حد امکان از امکانات موجود در این فضا برای آموزش کلام وحی به علاقه‌مندان استفاده کرد.
 
وحید منور عزمی همچنین درباره تأثیر مأنوس‌شدن با کلام وحی بر افراد گفت: قطعا قرآن در همه تأثیرگذار است و هر کس که قرآن بخواند و آیات کلام وحی را حفظ کند، مسلما در اخلاقش تأثیر می‌گذارد، اما قراء، حافظان و مفسران، گفتار، رفتار و کردا آن‌ها باید آراسته به تعالیم و آموزه‌های قرآن باشد.

وی در ادامه مسابقات حفظ و قرائت قرآن ایران را مقدمه‌ای برای تدبر و تفسیر قرآن دانست و گفت: خوشبختانه اخیرا در کنار رقابت‌های قرآنی متعددی که در زمینه حفظ و قرائت برگزار می‌شود، مسابقاتی نیز در حوزه تفسیر قرآن برگزار می‌شود که مستقیما با حوزه تدبر و تفکر با قرآن در ارتباط است.

این فعال قرآنی اردن درباره چگونگی حفظ کل قرآن گفت: «من حفظ آیات کلام وحی را از سنین کودکی و به‌صورت سنتی و با حضور در دارالقرآن‌های اردن آغاز کردم و وقتی 14 ساله شدم، حفظ قرآن را کامل کردم».

وحید منور عزمی، نماینده کشور اردن در رشته حفظ کل قرآن سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان بود که برای نخستین بار حضور در یک رخداد بین‌المللی قرآن را تجریه کرد.
 
وی سطح این دوره از مسابقات و شرکت‌کنندگان آن اعم از قراء و حفاظ را خوب ارزیابی کرد و گفت: استقبال ایرانیان و مسئولان اجرایی رقابت‌ها بسیار خوب و عالی بود و نشان از اهتمام ویژه ایرانیان به قرآن دارد.

انتهای پیام
captcha