قم غرق در شادی و سرور میلاد منجی عالم(عج)
کد خبر: 3805344
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

قم غرق در شادی و سرور میلاد منجی عالم(عج)

گروه اجتماعی ــ قم در سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) غرق در شادی و سرور شد.

قم غرق در شادی و سرور میلاد منجی عالم(عج)به گزارش ایکنا از قم، امروز مصادف است با 15شعبان، سالروز ولادت قطب عالم امکان، حضرت ولیعصر(عج) و به مناسبت این روز قم یکپارچه نور و سرور شد. به مناسبت این میلاد فرخنده، از روز گذشته، عاشقان و منتظران حضرت مهدی(عج) به طرق مختلف خود را به شهر قم رساندند تا در جوار آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران باشند.
همچنین عاشقان و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت برای عرض ارادت و نمایش محبت خود، روز گذشته با پای پیاده از حرم حصرت معصومه(س) راهی مسجد مقدس جمکران شدند. از روز گذشته ایستگاه‌های صلواتی در همه شهر برپاشده است و موکب‌های پذیرایی و خدمت رسانی در بلوار پیامراعظم(ص) مشغول فعالیت هستند و از زائرین پذیرایی می‌کنند.
شهر قم به مناسبت این روز بزرگ سراسر  آذین بندی شده است و بسیاری از کوچه‌ها و محلات شکل زیبایی به خود گرفته‌اند؛ همچنین چراغانی معابر و خیابان‌ها، جلوه باشکوهی به شهر داده است. از شب گذشته، برنامه‌ها و مراسمات شادی در هیئات مذهبی، تکایا و مساجد در حال برگزاری است و از هر کوچه و خیابان، صدای مولودی و  مدیحه سرایی در رسای امام زمان(عج) به گوش می‌رسد.
شب گذشته مراسم جشن میلاد حضرت ولیعصر(عج) در حرم مطهر و منور حضرت معصومه(س) با سخنرانی خطیبان و مدیحه سرایی شاعران و مداحان اهل بیت و با حضور پرشور مردم قم و زائرین این آستان ملکوتی، برگزار شد.
همچنین به مناسبت میلاد پر نور و سرور قائم آل محمد(عج) مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) به طور بسیار زیبایی نورافشانی شد و جلوه باشکوهی را رقم زد.
مراسم احیای نیمه شعبان نیز در مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مصلی قدس قم، نیمه شب گذشته برگزار شد.
از امروز صبح نیز، مراسم جشن میلاد در دفتر مراجع و علما با حضور مسئولین استانی و محبین اهل بیت در حال برگزاری است؛ همچنین حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران نیز تا شامگاه میلاد حضرت مهدی(عج) برنامه‌های مختلف و متنوعی را تدارک دیده اند.
عصر امروز اجتاع بزرگ هیئات مذهبی و مردم راس ساعت16 در ابتدای بلوار پیامبر اعم به سمت مسجد مقدس جمکران انجام می‌گیرد و سپس در یک حرکت مردمی، عاشقان حضرت صاحب الزمان(عج) مسیر منتهی به سمت مسجد مقدس جمکران را با پای پیاده قدم می‌زنند و جلوه باشکوهی از محبین اهل بیت و منتظران حضرت موعود را به جهانیان نشان خواهند داد.
محمد بن حسن (متولد ۲۵۵ق)، مشهور به امام مهدی، امام زمان و حجت بن الحسن، دوازدهمین و آخرین امام شیعیان امامی است که به باور آنان، او همان مهدی موعود است، که پس از یک دوران طولانی غیبت، ظهور خواهد کرد.
بر اساس منابع شیعی، تولد امام زمان مخفی بود و جز چند تن از یاران خاص امام حسن عسکری(ع)، کسی او را ندید از این رو پس از شهادت امام حسن عسکری، برخی از شیعیان دچار تردید شدند و توقیعات امام زمان که عموماً خطاب به شیعیان نوشته می‌شد و توسط نائبان خاص به اطلاع مردم می‌رسید، موجب تثبیت دوباره تشیع شد. امام زمان پس از شهادت پدرش، در غیبت صغری به سر برد و در این مدت، به وسیله چهار نائب خاص، با شیعیان ارتباط داشت، اما با آغاز غیبت کبری در سال ۳۲۹ق، ارتباط مستقیم شیعیان با امام زمان پایان یافت.
انتهای پیام
captcha