ضرورت آمادگی فکری و فرهنگی برای یاری امام(عج) در عصر غیبت
کد خبر: 3805370
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
مبلغ روحانی:

ضرورت آمادگی فکری و فرهنگی برای یاری امام(عج) در عصر غیبت

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارشناس مذهبی کوهبنان گفت: کسب آمادگی‌های فکری، فرهنگی و نظامی برای یاری امام زمان(عج) لازم است چراکه آن حضرت پس از قیام به یارانى نیاز دارند كه حداقل در یكى از عرصه‌ها بتواند مفید واقع شود.

ضرورت آمادگی فکری و فرهنگی برای یاری امام(عج) در عصر غیبت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با روز نیمه شعبان مراسم جشن با شکوهی با حضور جمعی از عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عجد) صبح امروز، اول اردیبهشت در مهدیه ده خواجه شهرستان کوهبنان کرمان برگزار شد.

این مراسم با اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری، مولودی‌خوانی و اهدای جوایز همراه بود.

بر اساس این گزارش دوچرخه‌سواران هیئت دوچرخه‌سواری به اتفاق رئیس اداره ورزش و جوانان و مسئولین هیئت‌های ورزشی، کارشناسان و داوران ورزش شهرستان در طول 20 سال گذشته به‌صورت مستمر و مرتب در این مراسم حضوری گسترده و چشمگیر دارند.
در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام یوسف محمودی، کارشناس مذهبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شناخت حجت خدا در آخرالزمان امری بسیار ضروری است لذا مهمترین وظیفه یك فرد منتظر تلاش براى كسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان‌(عج) است.
وی تأکید کرد: انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمی‌تواند وظیفه خود را در رابطه‌ با ایشان تشخیص دهد و زمینه را برای ظهور و حضور حضرت فراهم کند.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: منتظر واقعى همیشه در صدد كسب فضایل اخلاقى و آراسته شدن به صفات خوب انسانى است و تلاش دارد با خودسازی زمینه حکومت عدالت گستر را رقم بزند.
وی ادامه داد: تلاش براى اصلاح جامعه از طریق امر به معروف و نهى از منكر و اهتمام براى تربیت نسل منتظر و آماده‌سازى زمینه براى ظهور امام زمان(عج) یكى از وظایف منتظر واقعى است.
وی بر كسب آمادگی‌هاى فكرى، فرهنگى و نظامى براى یارى امام زمان(عج) تاکید کرد و افزود: آن حضرت پس از قیام به یارانى نیاز دارند كه حداقل در یكى از عرصه‌ها بتواند مفید واقع شود.
حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: در زمان غیبت امام زمان(عج) مردم موظف هستند در تمام كارها و حوادث به توصیه ائمه اطهار(ع) بویژه امام زمان(عج) به فقهاى جامع الشرایط كه نواب عام آن حضرت هستند مراجعه كنند و به احكامى كه آنها طبق موازین شرعى صادر می‌کنند عمل کنند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر مقام معظم رهبری به عنوان نائب عام حضرت زعامت و رهبری جامعه اسلامی را بر عهده دارند که اجرای منویات و فرمایشات گهربار ایشان زمینه استقرار حکومت عدالت گستر را رقم خواهد زد.
وی افزود: منتظر واقعى در هر صبح و شام با خلوص نیت از پیشگاه خداى مهربان سلامتى و ظهور امام زمان(عج) را درخواست می‌کند چون این مهم تیری در چشم دشمنان و بدخواهان حضرت خواهد بود.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: صدقه دادن براى سلامتى امام زمان‌(عج) همواره باید مد نظر قرار گیرد که این مهم در ظهور زودتر از حد معین حضرت اثرگذار است لذا توسل و تمسک به حضرت باید در رأس امور قرار گیرد.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام 

captcha