طرح «جهاد همبستگی ملی» تداعی‌گر دوران دفاع مقدس است
کد خبر: 3805406
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

طرح «جهاد همبستگی ملی» تداعی‌گر دوران دفاع مقدس است

گروه اجتماعی ــ سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» که با هدف کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور ارائه شده، ایده‌ای کارآمد و راهگشا است که دوران هشت سال دفاع مقدس را در ذهن تداعی می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی پودینه، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» که با هدف کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور ارائه شده، ایده‌ای کارآمد و راهگشاست که دوران هشت سال دفاع مقدس را در ذهن تداعی می‌کند.
وی با بیان اینکه این طرح سبب عملیاتی شدن حضور مردم و مشارکت مستقیم آنان در آبادانی مجدد نقاط سیل‌زده می‌شود، افزود: براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار کرد: بازسازی شهرها و روستاهای سیل‌زده کشورمان نیازمند عزم و مشارکت همگانی است؛ جبران خرابی‌هایی که سیل به بار آورده، از عهده یک نهاد یا سازمان خارج است.
وی بیان کرد: همبستگی ملی در رگ و ریشه ملت ایران جای دارد و طی چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی نیز هر روز بیشتر شاهد این وحدت هستیم.
پودینه در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش‌آفرینی مساجد، عنوان کرد: از صدر اسلام تاکنون مساجد همیشه در موقعیت‌های مختلف نقش سازنده‌ای داشتند و ان‌شاء‌الله در بازسازی مناطق سیل‌زده نیز به‌ زیبایی ایفای نقش خواهند کرد.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: مساجد همواره محلی برای حل مشكلات جامعه بوده و بدون شک نقش‌آفرینی آن در این طرح می‌تواند تاثیر بسزایی در استقبال مردم و مشارکت گسترده آنان داشته باشد.

انتهای پیام

captcha