تمامی آیات قرآن مدیریتی است/ تألیف تفسیر مدیریتی در ۳۰ جلد
کد خبر: 3805463
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
آیت‌الله قوامی:

تمامی آیات قرآن مدیریتی است/ تألیف تفسیر مدیریتی در ۳۰ جلد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه تمامی آیات قرآن دارای رویکرد مدیریتی است از تألیف تفسیر مدیریتی قرآن در ۳۰ جلد خبر داد.

تمامی آیات قرآن مدیریتی است/ تالیف تفسیر مدیریتی در 30 جلدآیت‌الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم و رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: تفسیر مدیریتی از قرآن کریم توسط این بنیاد چند سالی است که آغاز و سوره حمد همچنین سوره بقره تا آیه 209 تفسیر شده است و تاکنون یک جلد از آن به چاپ رسیده است.

قوامی با بیان اینکه بناست این تفسیر به صورت ترتیبی تا سوره مبارکه ناس یعنی پایان قرآن با رویکرد مدیریتی نوشته شود، اظهار کرد: همچنین یک جلد تفسیر موضوعی درسی تاکنون در این زمینه نوشته شده که در چهار فصل با عنوان مدیریت اسلامی در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز علمی و در حال تدریس است.

امام جمعه پردیسان قم با تأکید بر اینکه تمامی آیات قرآن از نگاه بنده، مدیریتی است، تصریح کرد: همچنین مباحث فقه‌الاداره در این بنیاد در حال تدریس و بحث است زیرا عمده بحث، استفاده از مباحث تفسیر تربیتی به مباحث فقه اداره و اصول فقه اداره است که این نوع مباحث نیز در حال انجام است و نیروهایی تربیت شده و در حال تربیت هستند.

قوامی با بیان اینکه مجموعه مباحث در قالب مقاله، کتاب و نرم‌افزار در حال نشر است، اظهار کرد: مدیریت اسلامی مورد ادعای ما عملاً در شهر پردیسان قم در قالب طرح امامت و امارت در حال اجراست تا نشان دهیم مدیریت اسلامی قابلیت پیاده‌سازی دارد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه مدیریت در قالب مدیریت منابع، رفتار، فرهنگ سازمانی و ... قابل اجراست، بیان کرد: تفسیر مدیریتی بناست المیزانی برای اداره جامعه باشد که حداکثر در قالب 30 جلد چاپ خواهد شد.

وی تأکید کرد: المیزان هم وقتی از سوی علامه طباطبایی نوشته شد در ابتدا با اقبال روبه‌رو نشد و حتی برخی وی را از نوشتن نهی می‌کردند ولی به تدریج به عنوان کتابی مبنایی تبدیل شد و بنا داریم تفسیر مدیریتی نیز چنین جایگاهی داشته باشد.

انتهای پیام

captcha